Beer geek

Uv

God formiddag. Kunne jeg ha fått litt hjelp til og gjøre denne oppskriften fra 25 til 20 liter batch? Prøvde og scale i et program, men noe sier meg dette ikke ble riktig.
54269693-15b7-7c4f.jpg

På forhånd takk :)

MagnusU.V skrev:
God formiddag. Kunne jeg ha fått litt hjelp til og gjøre denne oppskriften fra 25 til 20 liter batch? Prøvde og scale i et program, men noe sier meg dette ikke ble riktig.
54269693-15b7-7c4f.jpg

På forhånd takk :)

Skal det ikke være kaffi oppi også?

Det skal det, ca 1 liter, tilsettes ca 2 dager isch før servering. Står litt forskjellig.

Problemet mitt er at jeg har en blingman 37L m falskbunn til mesk, hvis jeg skal ha ca 1 liter pr.kg malt så er den for liten. Jeg er relativt ny i faget, men er det noen metode hvor jeg kan bruke 25L oppskriften til denne kjelen? Er jeg kanske helt på jordet, Hehe.

Du burde da klare å meske 9 kg i en 37 liter kjele uten problemer? Ellers er det bare å gange med 0,8.

MagnusU.V skrev:
Problemet mitt er at jeg har en blingman 37L m falskbunn til mesk, hvis jeg skal ha ca 1 liter pr.kg malt så er den for liten. Jeg er relativt ny i faget, men er det noen metode hvor jeg kan bruke 25L oppskriften til denne kjelen? Er jeg kanske helt på jordet, Hehe.

Ein liter pr kilo er vel litt lite meskevatn. Prøv med 2,5-3liter pr kg.

I min 10 gallon mesketank går det akkurat med 10kg og 30l meskevatn. Eller 12 kg malt og litt tjukkare mesk. Har nesten ikkje dødplass under sila i botnen.

Tanken var jo og prøve, men jeg syntes kansje det ble litt snevert. men, det ordner seg nok da :) Tenkte jeg skulle sette starter etterpå  >:D

Tilbake
Topp