Beerbrew kjøleskap og skum

Baardl

Norbrygg-medlem
Hei,

Jeg har et Beerbrew kjøleskap fra olbrygging.no med 3 kraner i tårnet... Jeg bruker Corneliusfat i ulike størrelser.

Jeg sliter med mye skum ved tapping. Spesielt om det har stått noen dager siden siste tapping. Er det noen som har samme skap som dette og har erfaring med hvordan man kan få bukt med dette problemet? Alle kranene har skumdemping, men det hjelper lite...

Tips mottas med takk!

Er fremdeles på picnick tap'er selv. Men erfaringen der er når deler er varmt så skummer det som ville h... Har vært skeptisk til tårn, må jo gå endel volum igjennom før det blir kaldt. At du har problem når det har stått litt minner jo om det.

Det er jo sikkert naturlig at det kommer litt skum før kranene blir kalde ja, men det er mye skum også etter at temperaturen faller til riktig nivå...Det er jo irriterende når halvparten forsvinner i skum....

Ingen andre som har slikt skap og som har tips?

Pass på at trykket i fatene ikke er for høyt. Pass og på at du har tappeslange med nok mottrykk. Dvs lang og tynn, typisk en til halvannen meter 3/16" ID.

Jeg har byttet til 2 meter med tynn slange på et av kranene nå i julen. Det hjalp betraktelig, og jeg kommer nok til å bytte til slik slange på alle kranene. Mulig 2 meter var litt i overkant da det nå ble så godt som ikke noe skum....

Hva gjør dere med renhold og vedlikehold av kraner og slikt mellom tappingene? Jeg må innrømme at jeg ikke drikker øl hver eneste dag, og det kan noen ganger gå en ukes tid mellom hver gang jeg bruker tårnet....

Tilbake
Topp