• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Solgt/Kjøpt BeerBug selges

Jeg selger min BeerBug til høystbydende over 500,- fredag 7. april kl. 12:00.

Dette er versjonen med temperaturprobe.

Bug'en er brukt i ca 10 brygg, men har det siste halvåret eller så ligget ubrukt.

Kjøper betaler frakt, eller den kan hentes i Lommedalen, evt Oslo sentrum på dagtid hverdager.

Edit: Auksjonen avlyses dersom ingen bud er mottatt innen utgangen av torsdag 6. april.

Sist redigert:
Jeg selger min BeerBug til høystbydende over 500,- fredag 7. april kl. 12:00.

Dette er versjonen med temperaturprobe.

Bug'en er brukt i ca 10 brygg, men har det siste halvåret eller så ligget ubrukt.

Kjøper betaler frakt, eller den kan hentes i Lommedalen, evt Oslo sentrum på dagtid hverdager.

Edit: Auksjonen avlyses dersom ingen bud er mottatt innen utgangen av torsdag 6. april.
Er dette siste generasjon ?

Usikker, hva kjennetegner den? Denne fikk jeg i gave julen 2015, hvis det sier noe.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Usikker, hva kjennetegner den? Denne fikk jeg i gave julen 2015, hvis det sier noe.

Om det er en Wi-fi eller bluetooth versjon.

Ser at du har brukt denne på 10 brygg......har du brukt et gjæringskar i PVC eller ?
Grunnen til at jeg lurer er at lokket på denne er jo relativt tynt og lurer på om det er stabilitet nok i dette til å få korrekte målinger.
Beerbug virker jo som en vekt og når "torpedoen" henger i en tynn tråd fra lokket og ned i vørteren med en noe tynn forankring så ser jeg for meg at målingene kan bli noe ustabile.

Hva er din erfaring ?

Denne sender over Wi-Fi. Jeg har brukt den på "vanlige" gjæringsbøtter fra BryggSelv. Har fungert greit det, det er jo en del avlesingsstøy, og som du sier er det nok viktig å fokusere på stabil montering hvis man ønsker optimal presisjon. BeerBug smoother kurvene ut veldig fint slik at gjæringsforløpet kan trackes bra. Det er mitt fokus, så jeg har vært fornøyd.

Hei Jervell,

Jeg har i helgen brygget en American IPA Gahr Edition og tenkte å monitorere gjæringsforløpet og temperaturen på denne batchen med Beerbuggen jeg kjøpte av deg.

Det er satt opp på mitt Wifi nettverk og fungerer slik at jeg får avlest det aller viktigste. Altså data som blir logget hver 20 min ettersom buggen blie vekket til live og overført data til serveren hvert 20 min.
På denne måten så får jeg avlesningene på både temperatur ( temperaturproben som fulgte med ) og SG fra hver 20 min avlesning.
Så denne virker forsåvidt greit nok.

Det jeg savner er det dem kaller "instant data", altså grafene som viser forløpet.

Når jeg trykker på "instant data" så får jeg bare opp "loading" og får etterhvert spørsmål om buggen er i "high active mode" ( noe man oppnår ved å trykke på den lille knappen på undersiden av buggen ).
Men selv ved at jeg trykker på denne og instant data i programmet så får jeg ikke frem grafene.

Noen ide om hvorfor jeg ikke får frem disse ?
Gjæringskaret står i et kjøleskap på loftet, cirka 5 meter fra ruteren, så det skal ikke være problemer med signalet.

Mvh. Knut

Hei, Knut.

Sånn jeg forstår det du skriver får du OG og temp-avlesning i tall, men du savner en graf.

I så fall har dette ikke med "instant data" å gjøre: Instant data brukes for å gjøre en enkeltavlesning i sanntid, en slags tvungen oppvåkning for å lese av gjeldende verdier.

Det er de periodiske avlesningene (de som gjøres automatisk hvert 20. minutt eller så) som danner grunnlaget for grafene som presenteres på websiden til the BeerBug.

Hvorfor du ikke ser noen graf forundrer meg. Jeg forsøkte å logge inn på min egen profil, men i og med at jeg har avregistrert buggen får jeg ikke lenger opp noen av mine brygg. Det jeg imidlertid ser er at ingen av community-bryggene som vises der inneholder noen graf heller. Slik ser f. eks. skjermbildet ut for et tilfeldig brygg jeg fant nå:

upload_2017-4-24_12-45-57.png

I skjermbildet har jeg indikert hvor grafen skal dukke opp.

Det kan hende at dette er et problem på websidene til Beerbug. Jeg husker det har vært perioder med dårlig responstid tidligere, så forhåpentligvis er dette noe som løser seg.

Er det noen andre som bruker beerbug aktivt for tiden som har noe å bidra med?

Mvh
Arne

Hei Arne,

Jeg observerte det samme som du nevner med community-bryggerne.
Har også sendt en epost til support og spurt om akkurat dette.

Vet de er igang med fullstendig oppgradering av sin webside og apper. Og at disse skal være oppe å gå rundt sommertid. Bygger alt fra scratch.

Det som forundrer meg er hvor lite info som finnes på nettet ?
Ikke noen ressurser i det hele tatt

Ok da håper jeg du får hjelp av supporten deres. Det virker som om de har noen issues der nå i hvert fall, selv om siste status jeg ser er fra 15. mars der det står at problemer er løst...

Tilbake
Topp