Beerking m/Party star deluxe tap

Hei,

I påvente av å tørre å gå til innkjøp av et ordentlig fat system, så prøvde jeg på å kjøpe et sett med beerking fat og party star delux tapen (versjonen med party star var litt dyrere, da det skulle være mulig å få ut øl av den uten å skumme)

Men må si at etter første forsøk, så er jeg ikke veldig imponert, håper på at det er brukerfeil eller så har jeg kjøpt katta i sekken :)

4 av de 5 literne i det party fatet jeg testet, kom ut som ren skum, og glasset måtte da stå i 10 minutter før det i heltatt var noe øl å drikke oppi der :)

Jeg prøvde å stille inn så den skulle slippe inn minimalt med co2, til det nivået at det tok 5 minutter å fylle glasset uten at det hjalp nevneverdig... hjalp litt. ølet ble karbonert med 3gram per liter sånn ca, fatet kom rett fra kjøleskapet så var kaldt og godt.

Noen som har noen triks eller tips og litt erfaring å dele angående bruk av party fat for å få ut øl uten skum?
 
Slipp ut trykket av fatet før du begynner å tappe.
Det funker i hvert fall for meg.
Jeg dytter først inn proppen i fatet med stigrøret. Deretter trekker jeg stigrøret ut av fatet og lar det stå åpent et lite minutt.
Etter det er gjort er det bare å tappe i vei.
 
Tilbake
Topp