Billige rustfrie gjæringskar/tanker, Gruppekjøp?

Jeg har kommet over en kretisk (gresk) forhandler av utstyr til produksjon av honning, olivenolje, raki og vin. Det i seg selv er ikke så spesielt, men jeg fattet umiddelbar interresse for ståltankene de selger. Jeg ser for meg en sånn som på bildet til gjæringskar. Tanken er i rustfritt stål, har skrulokk med pakning og tappekran innskrudd. Jeg ser for meg å sette inn en gjærlås, og bob's your uncle! Er dette noe dere andre kan være interressert i, og skal vi isåfall sette igang et gruppekjøp? Priser som følger: 50L: 67€, 75L: 87€, 100L: 95€.

Vedlegg

• 20120619_124600.jpg
    20120619_124600.jpg
    849 KB · Sett: 1.438
Skulle også ha deltatt på denne dersom flere fra rogaland kunne tenke seg dette. :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Tankene ser lik ut med de som selges av Brouwland, men trolig ikke identiske. Prisen her er den halve. Jeg melder meg på med 1 stk. 50 L, og 1 stk. 75 L.

Tar gjerne en 100l her i Oslo, men en med kon hadde seff vært enda mer interessant..

Beklager lite respons, jeg er fortsatt på ferie.
Eller, det vil si jeg sitter nå på flyet hjemover igjen.

Så vidt meg bekjent har de ingen nettside, men de har telefon og mail.
De har også sagt seg villige til å sjekke fraktpriser, de hadde vist et selskap de kunne bruke.

Jeg har med meg en 50L tank i bagasjen, den passer helt fint i den største duffelbagen min (svart oljehyregreie, samme som NorthFace, HH og slikt...)

Tanken er (det var en kreter som sto for oppmålingen) 55cm høy og 37 cm i diameter.

Foreløpig har jeg ikke noe info om fraktpris, utover Norwegians pris på 89 kr for en ekstra bag...

Jeg skal finne frem et par bilder til, samt kontaktinfo til butikken når jeg kommer hjem, papirene mine og kameraet mitt min er litt vanskelige å få tak i der de ligger i lasterommet...

... og plutselig dro alle på ferie til Grekenland. ;)

Med tanke på økonomien der nede så er det jo godt mulig de kan la seg lokke til å lage koniske tanker også. Jeg betaler lett mer enn det som er antydet i første posten om de får til det i alle fall.

Hvordan er bunnen festet forresten? Det ser nesten ut som det ikke er sveiset, bare en falset skjøt mellom sidevegger og bunn.

Desse tankane vert laga på 2 måtar:    falsa overgang mellom botn og vegg (med "pakning") og så fins dei også sveist (= ikkje noko stad for basilluskane å gøyma seg). 

Dei sveiste vert levert i 25, 30 og 50 liter og dei falsa får ein opp til 75 liter.    Det fins også tankar med konisk botn - frå 75 liter og oppover - men dei er ikkje laga for olivenolja og er vel dyrare sidan dei ikkje vert laga i så stort volum. 

Fraktkostnad er nok ein vesentleg kostnad om ein skal henta slikt frå Kreta.  Frakt av ei palle frå eit skandinavisk naboland til Noreg kan t.d.  fort koma på 5000 - så  frå Kreta vert jo det ein del meir får vi tru. 

Men pris pr. palle går kraftig ned etter hvor mange paller som blir bestillt. Det optimale er 33paller!  ;D

Men det skal vel litt til for å fylle opp så mange paller.  ;)

Tror jeg skal få en veldig grei pris på denne hvis er mange nok ;D

Vedlegg

• Fermenter-Equipment.jpg
    Fermenter-Equipment.jpg
    40,5 KB · Sett: 631
Hvordan kontrollerer man gjæringstemp i en sånn konisk sak? Den er jo alt for pen til å stue bort inni et kjøleskap for temperaturkontroll :D

Tilbake
Topp