Black Cat Brewing - Bryggeriet

Måle temp på ølet er jo gøy forsåvidt...

Begynte uten den temp-sensoren, men plugget den i etterhvert. Skal holde med den innebygde sier utvikleren. Den innebygde sensoren måler tempen på co2-en som passerer buggen. Vil dog anta at den eksterne gir et enda mer nøyaktig bilde.
 
Etter endelig ha testkjørt Hoprocket-en forrige helg har den nå fått skikkelige koplinger.

Hop Back:
ImageUploadedByTapatalk1409311755.103359.jpg

Randall/Hop Infuser:
ImageUploadedByTapatalk1409311783.503169.jpg

Lenge leve stainless QD.
 
Hot stuff!

Plutselig ble prisen på hoprocketen 50 % lavere, siden den har dobbel funksjon. Fristende..
 
Jepp. Kjekk sak. Var kjekt å endelig få brukt den. Kjørte en amerikansk brown ale gjennom den. Fylte opp humleraketten med espressobønner (rundjult med kjevle) vaniljestang (skrapa ut frøene) og Ancho chili. Ble meget stas.
 
Jepp. Kjekk sak. Var kjekt å endelig få brukt den. Kjørte en amerikansk brown ale gjennom den. Fylte opp humleraketten med espressobønner (rundjult med kjevle) vaniljestang (skrapa ut frøene) og Ancho chili. Ble meget stas.

Ja, det går gjetord om denne raketten din allerede. Var skikkelig snop det som kom ut, har jeg hørt.
* burde vært på sykkeltur istedet for fotballturnering i Mandal *
 
Jepp. Kjekk sak. Var kjekt å endelig få brukt den. Kjørte en amerikansk brown ale gjennom den. Fylte opp humleraketten med espressobønner (rundjult med kjevle) vaniljestang (skrapa ut frøene) og Ancho chili. Ble meget stas.

Kreativt!
Hva var ca forhold mellom ingrediensene, og hvor fint knuste du bønnene?

Ser at du har kran på både inn og ut siden av raketten, noen spesiell grunn til det? Bruker du større åpning på inn enn ut kanskje?
Selv har jeg kran kun på inntaket, ble derfor litt nysgjerrig :)
 
Veldig grovknuste bønner.
Kran oppe og nede av to grunner. Hadde ikke muffe men en ekstra kran samt jeg synes det er greit å kunne stenge av hele humleraketten ved f.eks etterfylling av humle og andre remedier med minimalt søl.
 
Tilbake
Topp