Blichmann Boilermaker vs Beer Brew 30

Sebak

 
Hei,

Sitter midt i planleggingsfasen av å oppgradere fra ekstrakt til BIAB.
For min del er det greit om det er enkelt, jeg er ikke så handy av meg, så derfor har jeg ikke lyst å begynne å lage eget utstyr som jeg vet mange gjør.
Speidel Braumeister er for dyr.

Såvidt jeg kan se er Beer brew og Blichmann 2 gode alternativ. Om jeg skal ha 30-38l eller opp til 50 L har jeg ikke bestemt meg for enda, selv om plassen jeg har tilsier at det ikke blir 50 helt enda.....

Hadde hjulpet enormt å vite deres erfaringer rundt disse 2 systemene, mest for pengene osv er ikke det viktigste, jeg ønsker et enkelt produkt med god kvalitet.
Mulig det ikke er noen av disse som er best, og at jeg burde gå for noe annet.
Har også noe sånn som dette: http://www.maltbazaren.dk/shop/bhg-komplet-bryggesystem-2946p.html , men veldig usikker i forhold til de nevnt over.
Jeg skal nok en tur til Danmark på sensommeren, derfor har jeg sett på Danske butikker i forhold, virker som det er mye bra å finne der.
 
Takk, men må jeg ikke da montere både termometer og kran ?
Mulig det er like greit altså :)
 
Beerbrew er ikke BIAB. Det er en enkel "bryggemaskin".
Blichmann boilermaker er en kjele som kan brukes til BIAB metoden. Den egner seg best på gass og er fin dersom man ønsker seglass og termometer. 10gallonversjonen funker på induksjon men vil være mindre effektiv enn en hvilken som helst tykkbunnet kjele i stål. Det monterte termometeret er fint til å følge med på når meskevannet nærmer seg striketemp og når vørteren nærmer seg kok. Til å kontrollere mesketemp er det for store avvik og det er mye bedre med et du kan stikke midt i mesken.
 
Ok, kjempe.
Men Beer brew, vil det fungere fint på induksjon? Den virker veldig bra.
Enkelt og greit :)
 
Sebak skrev:
Ok, kjempe.
Men Beer brew, vil det fungere fint på induksjon? Den virker veldig bra.
Enkelt og greit :)

Beer Brew kan ikke brukes på induksjon, nei. Hadde forresten vært interessant å sett resultatet av 60 minutter mesking i Beer Brew på induksjonsplate. Når jeg tenkter meg om, hadde det sikkert gått fint ...(!).

Men, nei.

Beer Brew har innebygget varmelement og trenger altså ingen annen varmekilde.
 
Fikk fatt i BB30 v3 billig og lite brukt, og er stort sett svært fornøyd.

-det tar noen brygg før du er kjent med systemet.  Anbefaler investering i sirkulasjonspumpe.
-det er perfekt for solobrygging.  (Bruker 50l BIAB hvis jeg har noen å brygge sammen med.)
-BB30 er tidsbesparende (raskt opp i temp/kok), og det tar lite plass.
 
Tilbake
Topp