Hei,
Har et problem, klarer ikke å bestemme meg.
Brygger i dag på en Grainfather, og er i grunn super fornøyd.
-80% pluss effektivitet uansett hva jeg finner på virker det som
-Mulighet for å brygge det meste da det er plass til 9 kg malt
-ikke noe problem å brygge mindre butcher hvis ønskelig
-Kvaliteten virker mer enn god nok til å holde i mange år
Problemer mitt nå, er at jeg skal flytte, og må derfor kvitte meg med litt brygge utstyr, og tanken kom derfor innpå en BM 10 liter.
Den er en del mindre fysisk, og ser derfor ypperlig ut til kjøkkenet, 10 liters batcher er også greit da jeg må kvitte meg med et kjøleskap eller to, og mister derfor lagringsplass til både flasker og fat.
Men jo mer jeg leser om speidel jo mer usikker blir jeg, forum tråder rundt på det store nettet klager over:
- Dårlig utbytte
- Vanskelig og få stabilt utbytte
- Ikke veldig fleksibelt da man er veldig låst til max / min vann mengde
- Knotete å vaske da varme elementer er åpen løsning
- Dårlig (Kran)
- ikke noe inkludert ved kjøp, og alt utstyr er svin dyrt
Hva mener dere? Stemmer disse punktene over? For når jeg oppsummerer det ovenfor meg selv så virker det jo som man rett og slett betaler mer, for et "dårligere system"... hvis man ser bort fra "Tysk kvalitet" og mulighet for litt mer automatisert mashing.
Egentlig er jeg bare på jakt etter noen til å overtale meg til å hoppe over , eller enten å bekrefte eller avbekrefte de negative punktene over
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Har et problem, klarer ikke å bestemme meg.
Brygger i dag på en Grainfather, og er i grunn super fornøyd.
-80% pluss effektivitet uansett hva jeg finner på virker det som
-Mulighet for å brygge det meste da det er plass til 9 kg malt
-ikke noe problem å brygge mindre butcher hvis ønskelig
-Kvaliteten virker mer enn god nok til å holde i mange år
Problemer mitt nå, er at jeg skal flytte, og må derfor kvitte meg med litt brygge utstyr, og tanken kom derfor innpå en BM 10 liter.
Den er en del mindre fysisk, og ser derfor ypperlig ut til kjøkkenet, 10 liters batcher er også greit da jeg må kvitte meg med et kjøleskap eller to, og mister derfor lagringsplass til både flasker og fat.
Men jo mer jeg leser om speidel jo mer usikker blir jeg, forum tråder rundt på det store nettet klager over:
- Dårlig utbytte
- Vanskelig og få stabilt utbytte
- Ikke veldig fleksibelt da man er veldig låst til max / min vann mengde
- Knotete å vaske da varme elementer er åpen løsning
- Dårlig (Kran)
- ikke noe inkludert ved kjøp, og alt utstyr er svin dyrt
Hva mener dere? Stemmer disse punktene over? For når jeg oppsummerer det ovenfor meg selv så virker det jo som man rett og slett betaler mer, for et "dårligere system"... hvis man ser bort fra "Tysk kvalitet" og mulighet for litt mer automatisert mashing.
Egentlig er jeg bare på jakt etter noen til å overtale meg til å hoppe over , eller enten å bekrefte eller avbekrefte de negative punktene over
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk