Bokforslag til en mulig brygger?

bjornwaa

Norbrygg-medlem
Er det noen som har forslag til en bryggebok som er ment til en som skal trigges til å starte med brygging? Selv har jeg stor glede av Palmer sine ca 80 oppskrifter, men det finnes sikkert flere?
 
_9780062215758.jpg
 

HOW TO BREW - JOHN PALMER​

AV JOHN PALMER​

1608315056225.png
Det er jo en klassiker, og en av de du absolutt bør lese litt i! Mener at en eller annen eldre utgave er gratis på nett også (kan tenkes jeg husker feil, da jeg vanligvis kikker i selve boka hjemme... )
 
Er det noen som har forslag til en bryggebok som er ment til en som skal trigges til å starte med brygging? Selv har jeg stor glede av Palmer sine ca 80 oppskrifter, men det finnes sikkert flere?
Det er Brewing Classic Styles av Zainasheff og Palmer du tenker på? Oppskriftene er Zainasheffs, det er nok først og fremst hans bok :).

Palmer har en del oppskrifter i How to Brew, og det er jo den boka jeg mener alle burde ha. Men om den egner seg som appetittvekker, er en annen sak. Den er kanskje mer egna til å skremme.

HOW TO BREW - JOHN PALMER​

AV JOHN PALMER​

Vis vedlegget 48621
Det er jo en klassiker, og en av de du absolutt bør lese litt i! Mener at en eller annen eldre utgave er gratis på nett også (kan tenkes jeg husker feil, da jeg vanligvis kikker i selve boka hjemme... )
Førsteutgaven, som jeg tror er fra 1999, ligger på nett, delvis oppdatert. Men 2017-utgaven inneholder mye mer stoff, og er kraftig oppdatert. Man bør absolutt skaffe seg den.

Ellers er Radical Brewing av Randy Mosher ei fin bok - og nok mer egna som appetittvekker. Men den er jo ikke helt ny, da. En må lese eldre bøker med ei stor klype salt, mens en kan nøye seg med ei litt mindre klype når det gjelder 2017-utgaven av HtB. Men absolutt alt som skrives og sies om øl skal en være forsiktig med å stole helt på.

Ei bok å ligge unna er Brewing Better Beer av Gordon Strong. Han serverer som sannhet en del ting som er høyst omdiskutert.

Boka til Gustav er heller ikke helt ny lenger, men den har den store fordelen at den er velskrevet.
 
  • Like
Reaksjoner: JoW
Tilbake
Topp