Brew Monk 45L

Hei

Jeg er nybegynner med noen brygg bak meg. 2 av bryggene har brent seg. Kokeren har vært en 30L fra netthandelen, fikk den til jul 2017. Jeg har modifisert litt og brukt sirkulasjonspumpe, men har aldri blitt helt venner med kokeren. Fikk hevet kjøpet nå og ser etter å kjøpe en ny løsning.

Det er mye å velge mellom, men det jeg vet er at jeg vil ha større kar og derfor ser jeg på Brew Monk 45L.
Er det noen med erfaring med denne og som har noen meninger rundt den? Den koster 8000.- med 50 fot kjøler. Finnes det bedre alternativer?
 
Ser ut som at den er ganske lik Beer brew automatic spør du meg... Da har den isåfall de samme fordelene og ulempene som beer brew maskinene har.
 
Jeg ville heller gått for en falskbunn som passer til kjelen :p

Jamen, det gjør den jo:).

Jeg mesker stort sett i en 36-liter med en indre diameter på 36 cm, og en falskbunn med diameter 30 cm fungerer veldig bra. Og så har jeg en meskepose som "innsats". Den fungerer som filter, så det spiller liten rolle om falskbunnen ikke har tett tilpasning til bunn og sider, slik falskbunnen i den store (56 liters) Ss-kjelen min har.
 
Tilbake
Topp