Brewcrafter 25 + Open Ardbir

Hei!

Har nettopp kjøpt meg en brewcrafter 25, og lurer dermed på om noen av dere har prøvd å bruke denne med open ardbir? Har boksen fra før og synes den er veldig fin å bruke, men er usikker på om det fungerer med brewcrafteren.
 
Ardbir er laget for one vessel, altså et kar som både mesker og koker. Det er jo brewcrafter og. Du må fjerne eksisterende kontroller og finne ut ledninger til varmeelement. Du må også montere ny tempføler i gryta, da det er spesielle følere som brukes på ardbir. Om det er temperatursikringer i varmekretsen ville jeg i utgangspuntet beholdt dem om de ikke gir deg problemer. Husk jord til godset på brewcrafter.
 
Ardbir er laget for one vessel, altså et kar som både mesker og koker. Det er jo brewcrafter og. Du må fjerne eksisterende kontroller og finne ut ledninger til varmeelement. Du må også montere ny tempføler i gryta, da det er spesielle følere som brukes på ardbir. Om det er temperatursikringer i varmekretsen ville jeg i utgangspuntet beholdt dem om de ikke gir deg problemer. Husk jord til godset på brewcrafter.

Jeg er fullstendig klar over funksjonen til ardbir. Det jeg lurer på er bare om noen har erfaringer med bruk av dette på brewcrafter. Jeg har sirkulasjonssløyfe med sensorlomme som har en DS18B20 temperatursensor i for å få nøyaktig temperaturavlesing.

Så tilbake til hovedspørsmålet mitt: Er det noen som har erfaring med dette oppsettet? Dumt at jeg har kjøpt en ny brewcrafter for så å koble meg forbi det innebygde styringssystemet? Er særs fornøyd med ardbir, men føler det er lite point hvis det innebygde fungerer godt.
 
Tilbake
Topp