Brewfather.app

Brewfather

Norbrygg-medlem
Hei bryggevenner - ønsker å dele et prosjekt jeg har jobbet med en stund nå, nemlig Brewfather. Har nylig lagt til Norbrygg ølstiler og tenkte at det nå var et passende tidspunkt å lage en tråd her!

Ønsker tilbakemeldinger fra dere!

Link til appen: https://brewfather.app

Brewfather er et komplett oppskriftsvektøy med stor ingrediensdatabase, beholdning, batch logging, remote logging (t.d. Tilt), og mange verktøy for å hjelpe deg med bryggingen.

Dette er en webapplikasjon for bryggere som virker sømløst på PC og mobile enheter, med automatisk synkronisering mellom dem. Applikasjonen kan man legge til som en hjem/start-skjerm app på din mobil, med offline-støtte.

Støtter logging fra Tilt, iSpindel og BrewPiLess. Plaato vil bli lagt til når den er klar.

I utvikling: Komplett vannjusteringskalkulator innebygget i oppskriftsverktøyet, med profiler og sammenliging mot anbefalte verdier for ølstil er rett rundt hjørnet. Og mange flere andre features er planlagt.

Inneholder per nå utstyrsprofil for Grainfather, flere vil komme, og man kan enkelt lage sin egen, med store muligheter for tilpassing til ditt utstyr.

Det er også en stor brukergruppe i denne facebook-gruppen https://www.facebook.com/groups/brewfather

Bilder:








 

Vedlegg

  • brewfather_1.png
    brewfather_1.png
    597,6 KB · Sett: 61
  • brewfather_1.png
    brewfather_1.png
    597,6 KB · Sett: 59
  • brewfather_2.png
    brewfather_2.png
    361,5 KB · Sett: 57
Sist redigert:
Denne seiler opp som et klokkeklart valg (selvfølgelig etter jeg kjøpte ett års abn på en annen app). En ting jeg ikke skjønner er hvor og hvordan man skal legge til juice (konkret er det snakk om rosa grape-juice som tilsettes etter storm-gjæring). Denne vil jo påvirke abv og volum (og dermed også IBU).
 
Hei,

Har prøvd meg på appen din et par ganger nå. Men jeg sliter litt med profilen til kjelen min, jeg brygger på en BeerBrew 30 liter gen3. Og jeg får alt for mye skyllevann i forhold til meskevann og vil ende opp med en vørter jeg må koke veldig lenge for å nå riktig SG før kok.

Har i alle mine forsøk på å endre litt på innstillingene også klart å slette originalverdiene, så de husker jeg ikke lenger heller :p
Er det noen som har noen gode tall å legge inn for BeerBrew som vil dele slik at jeg kan få brukt appen fullt ut?
 
Det er cirka 5 liter i kjelen under og uttapå silkaret. Så bruker du mesketjukkelse på 2.5 og hvis du lar det renne godt av etter skylling får du 0.8 liter vann pr kilo malt absorbert i mesken. Ved å bruke dei talla, og legge til 6 kilo malt, får jeg 20 liter meskevann og 14,5 liter skyllevann. Har ellers 1 liter trubloss og 8.5% avkok.
 
Mulig jeg er vanskelig nå, men siden hele profilen har blitt endret hadde jeg satt stor pris på å få alle tall i profilen på nytt.

Hva har du på de forskjellige?

Sent via Tapatalk
 
Testet ut programmet i helgen for første gang. Liker det svært godt! Veldig stas at jeg kan importere oppskriftene til Grainfather Connect.
Kikket såvidt på gjærkalkulatoren. Den fikk jeg sansen for.
Jeg ser du har brukt Braukeiser sin formel for gjær med magnetrører. Hva som er grunnen til at du velger den, og ikke Chris White sin? Det er vel ganske stor forskjell mellom dem. Jeg ser du bruker White sin for ingen røring.

Edit: Vil det komme mulighet for å steppe opp gjæren? For de gangene kolben er for liten.

@skarp0ye
 
Sist redigert:
Jeg ser du har brukt Braukeiser sin formel for gjær med magnetrører. Hva som er grunnen til at du velger den, og ikke Chris White sin? Det er vel ganske stor forskjell mellom dem. Jeg ser du bruker White sin for ingen røring.

Edit: Vil det komme mulighet for å steppe opp gjæren? For de gangene kolben er for liten.

@skarp0ye
Jeg tror Braukaiser har gjort visse tester (tellinger) mens CW sine "kun" er ekstrapolerte verdier.
 
Jeg har en Netthandelen automatikk 30L. Er den tilsvarende til Brewster Beacon 30L i oppsett?

Jeg har netthandelen sin 60 liter 1.gen.

Jeg for min del har satt inn parametre og gjort endringer underveis. Er ikke mange bryggene som skal til før det kommer seg
 
Jeg har en Netthandelen automatikk 30L. Er den tilsvarende til Brewster Beacon 30L i oppsett?
Brewfather som andre softwares i samme kategori er verktøy og rettesnorer snarere enn fasiter. Batchstørrelse, kokelengde, utbytte, det er jo sånt som forandrer seg fra gang til gang du brygger. Avkok er nok det samme som andre kjeler med samme effekt.
 
BF (eller chrome) har tatt seg friheter. All malt fra Crisp er oversatt til "sprø". Når jeg går inn på det enkelte maltet står det Crisp som leverandør.

Tips til hvordan jeg overstyrer?

Edit: Roasted Barley står som dere ser som "stekt bygg"...
 

Vedlegg

  • Sprø.JPG
    Sprø.JPG
    54,3 KB · Sett: 27
BF (eller chrome) har tatt seg friheter. All malt fra Crisp er oversatt til "sprø". Når jeg går inn på det enkelte maltet står det Crisp som leverandør.

Tips til hvordan jeg overstyrer?

Edit: Roasted Barley står som dere ser som "stekt bygg"...
Snodig. Alt er på engelsk hos meg. Chrome. Er ikke noe extensions som roter det til for deg da?
 
Tilbake
Topp