Brewpi - styreskap

Sorry, fant svaret om sensorene:

This is as longer version of the RJ11 OneWire temperature sensor, with a 2.5m cable instead of 1.5m.

These OneWire temperature sensors are custom made for us and much higher quality than the ones you find on Amazon or eBay, the ones with the shrink wrap around the probe. We know, they cost a bit more than the cheap 5-packs, but they are worth it:

Unilke the cheap sensors, our sensors have:

  • Silicone cables that can withstand boiling temperatures
  • The temperature sensor all the way down into the tip of the probe
  • The probe completely filled with epoxy, for guaranteed waterproofness
  • An RJ11 plug (fits in RJ12 socket)
  • Extra long cable
Specs:

  • 2.5m cable
  • 0.0625 ºC resolution
  • Range of -55°C to +125°C
  • Factory accuracy of ±0.5°C over the range of -10°C to +85°C
  • With calibration via the BrewPi software, accurate to 0.0625 °C
  • Probe diameter: 6 mm / 0.24 inch
  • Probe length: 50 mm / 1.97 inch


These sensors are digital OneWire sensors. They are not compatible with PID controllers like the STC-1000, Johnson or Ranco. This is not a an RTD or thermocouple.
 
Takk, :)
Jeg har kikket på det protoshieldet faktisk. Kult.
Nå har jeg dessverre ikke finlest hele installprosedyren i denne guiden enda, men så det nå. Du kjører da Wheezy og ikke den siste Jessie, eller noen erfaringer på det ?

Jeg ser på Brewpi Store så selger de temp sensoren med lang kabel, og skriver "Onewire". Det betyr val bare at den er hel kabel med RJ11 plugg på, og ellers lik de man kjøper andre steder som eBay Amazon osv ? (https://store.brewpi.com/temperatur...-onewire-temperature-sensor-rj11-ds18b20-2-5m)

Dette blir gøy ser jeg. :)

Brukte siste noobs fra pi sin hjemmeside.

Kan bruke hvem som helst onewire sensor (onewire er navnet på protokollen den bruker) men skal du ha den inn i en termobrønn er det en fordel å finne en som er helt glatt , sånn som dem brewpi selger
 
Skjønner, mente du sensor som er helt glatt eller termobrønnen :rolleyes:

http://diybrewpi.wikia.com/wiki/DIYBrewPi_Wikia anbefaler de en type, og den kan jeg da ikke bruke på sensoren fra BrewPi Store ?

Jeg ser ikke egen "Thermowell", altså bare røret på BrewPi Store, bare en egen sensor for nettop det formålet, og den koster ~ €32
 
Sensoren de viser er helt grei den, det viktigste er at den passer der du skal bruke den.

Anbefaler sterkt en thermowell på den som inn i ølet og da vil en glatt sensor ( dvs metalkappa er det bredeste punktet på sensoren ) gi beste/raskeste avlesning

Litt etter hva du gjærer i har
http://www.brewershardware.com/Thermowells/

Sånne fra 6 dollar ..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Takk igjen @gutterud ! :)

Den thermowellsen du viste til er den samme siden som wikien fra HomeBrewTalk viser til. Jeg begynner forsiktig med en vanlig "standard" plastdunk på rundt 25-30 liter til gjæring, learning by doing, og da mekker jeg til med en slik en thermowell og får tettet den skikkelig. De skriver litt om det på wikien.

Jeg ble veldig opplyst av gode tips her og takk igjen. Jeg bestiller smådeler nå og gleder meg til bananbåtene kommer til havn.
Arduinoen og protoshield er bestilt. SSR bestiller jeg fra Amazon + motstander m.m.

Jeg tenkte også jeg skulle kjøpe sensorene fra BrewPi (2.5m) og de RJ12 kontaktene, koster litt mer, men de er lenger, med kontakt og da med god kvalitet til et godt kvalitetsprodukt som blir i gjæringsdunken. :)
 
Sist redigert:
5d7fba8f6977eadd658fa8c60c9276ef.jpg
fb4f75bd6c32af78f6f82ae1b824653a.jpg
7873292bed829fa782ee2712f188dfec.jpg
34eb7625dac770b1376133f42e97e8e7.jpg


Til inspirasjon... Lovlig trangt, men det gikk akkurat


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
En liten oppdatering.

Nå er det 2.5 år siden jeg satte opp dette, og det fungerer fortsatt like knirkefritt.
Jeg har laget et script som sender en daglig rapport til mobilen min, hvis kjøleskapet står i "Beer Contstant" mode (aka gjæring).
Hvis tid og lyst strekker til, tenkte jeg å utvide scriptet til å sende varsel ved stor deviasjon mellom satt og aktuell temperatur.

IMG_8701.PNG
 
Tilbake
Topp