Bryggehjelp

Yihaa

 
Hei..

Akkurat startet med å brygge øl sammen med noen venner i Sørumsand.
Meldte meg inn her da jeg følte at jeg ønsket å få mere kunnskap og informasjon om kunsten å brygge øl... :)

Utstyret er det ikke noe i veien med... Beer Brew 60 +cornelius fat og osv...

Men kunnskapen er det verre med..
Det jeg ønsker er om en eller noen av dere mot betaling så klart ... tid er penger :) kan være med en kveld når vi skal brygge og komme med litt råd og tips.

Vet at det er kurs der ute i den store verden, men er ute etter å brygge på vårt eget utstyr.

Kurs:
Satt opp en BB60 profil på Beersmith2 progammet vi har og ønsker litt hjelp med å velge ut en oppskrift og redigere den mot vår BB60 profil slik at får brukt den når vi brygger.
*Beersmith
*Gjær (bommet stygt her sist vi brygget)....
*Brygge øl og få råd og tips underveis...
*CO2+ Cornelius fat...

Vi har laget oss et rom bak garasjen hos en med innlagt varme, vann, benker og kum... alt som man trenger... klar for brygging.

/Sten
 
Hvis det er plass til flere hos dere, så er det sikkert flere som har lyst til å ta en fellesbrygge dag. Jeg er dessverre opptatt for tiden, men vi er mange i lauget.
 
Ølbrygging er vel et livslangt kurs om jeg har skjønt det riktig. Fellesbrygg er stedet for å lære, jeg har i hvert fall lært masse. Så nå gjelder det bare å få omsatt det i praksis da..
 
Hvordan gikk detta, har det blitt noe øl? Hvis dere er helt ferske kan jeg godt bli med og brygge en dag, men jeg bruker ikke beersmith og heller ikke  beer brew, så er ingen utlæret brygger men kan litt om all grain, gjæring og fat...
 
Bor på Fetsund og blir gjerne med, flere kokker jo mere søl? Betaling er det ikke snakk om. Jeg brygger med koke,meske og gjæringsfat. Null kunnskap om ditt utstyr. Men kan det være så vanskelig da?
 
Hei.

Vært en uke på ferie i Danmark med familien og ikke sjekket tråden før nå..

Jeg innviterer til en bryggekveld og så kan de som vil komme og brygge og drikke noen øl. :biersmile:

Kom gjerne med innspill på hva som skal brygges...  :ilike:

Er bare litt lysten på å komme ordentlig igang og jeg er bare den typen som lærer best av å gjøre ting istedet for å sitte og lese ... :)

Forhåpentligvis så snapper jeg opp litt lærdom iløpet av kvelden..

/Sten
 
Det enkleste er  vel å brygge en pale ale, godt er det også. Finn deg en oppskrift på forumet eller ett annet sted, kjøp det du trenger og kom opp med aktuelle datoer
 
hei, John p og meg selv har brygget en masse på beerbrew 30.
bare sett opp noen dager det passer for deg å brygge, så kan jeg ta en tur.
kan ta med ett komplett ølsett med alt som trengs av ingredienser.
 
Hei..

Går litt fort i svingene her.. Ser ut som de aller fleste helgene er opptatt for en laaang stund fremover.. er det mulig å planlegge inn en fellebrygg en ukedag?
 
ukedager kan funke for meg har eget firma, kan sjonglere litt.
er det kveldsbrygging vi snakker om.
 
Da finner jeg noen datoer.. skal spørre sjefen... om å få frigjort noen kvelder...

Hadde tenkt å starte rundt kl 18-19 tiden.. slik at vi får avsluttet før det blir alt for seint..
Koker opp vann og klargjør alt før brygging.. så det er bare er å starte... :)

/Sten
 
Det tar 6- 7 timer å brygge øl, litt seint å begyne kl 7.
finn noen datoer, kanskje du har en ledig fredag.
så sier jeg i fra
 
Tilbake
Topp