Brygger-treff i Drammen?

Hallgeir U

Norbrygg-medlem
Hei

Som fersk drammenser, ølbrygger og Norbrygg-medlem, vil jeg lodde stemningen for å treffe andre likesinnede i Drammensregionen til utveksling av meninger, erfaringer og øl. Er det noen interesse for slikt? Jeg har tilgang til selskaps/møtelokale i Drammen sentrum, og ønsker gjerne å treffe flest mulig drammensbryggere, nye som gamle. Dato, klokkeslett og møtested kommer etterhvert, såfremt det er noe respons på denne tråden

Hallgeir
 
Hei, jeg syns det er interessant. Er fra Drammen opprinnelig, men bør i Hallingdal nå.
Er stadig i Drammen da..
Har lurt på å finne likesinnede i Buskerud, men virker ikke som det er så mange.
Ser på kartet for regionale bryggerlaug at det skal være et i Drammen, men har ikke sett
noe til det på forumet. Det er kanskje dødt, noen som vet?
 
Hei Tim!
Jeg er opprinnelig halling. Det er bra noen brygger lenger vest i fylket også. Jeg har vært i kontakt med kontaktperson Tore Bjørgo for Drammen Ølbryggerlaug, og dette lauget er ikke så veldig aktive for tiden, så vidt jeg forstod. Den harde kjerne i dette lauget er blitt til Haandbryggeriet. Jeg håper at flest mulig av veteranene fra Drammen Ølbryggerlaug vil være med hvis jeg prøver å samle Drammensbryggere til treff. Jeg er fersk i bryggerfaget, og har en anelse at det finnes en hel del sosiale bryggere i Drammenstraktene.

Hallgeir
 
Jeg har vært i kontakt med flere i området, så det finnes nok noen.
Et oppslag i butikken til Bryggeland er også en mulighet?
Jeg skal hvertfall klare å hoste opp 6 stk inkludert meg selv.
 
Naturligvis er alle bryggeintresserte som vil ta turen til Drammen velkomne. Og hvis det blir mange fra andre steder, bør det etterhvert gå an å treffes der også. Nå har jeg på under ett døgn fått såpass solid respons (takk!) at jeg ser dette er liv laga. Er det noen foretrukne datoer for første treff innimellom alle mais langhelger? Jeg er utilgjengelig neste uke, men kan man, tirs og ons i uka etter (uke 20). Så snart en dato er satt, følger jeg Ketils gode råd, og henger opp lapp på Bryggeland

Hallgeir
 
Høres veldig bra ut :)
Hvis det blir noe skal jeg ihvertfall prøve å få det til.


Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 2
 
Sett en dato om ca 2-3 uker, heng opp "annonse" i bryggebutikken og annonser her på forumet og facebook.
:skitbra:
 
Det er planen. Er det noen dager som er utelukket? Jeg tviler på om jeg finner en dag som passer alle, men det er jo greit å finne dag som passer flest, spesielt de med litt reisevei
 
Hei!

Godt å høre det (fortsatt) er interesse for ølbrygging i mikroskala i Drammen og Buskerud :)

Er gjerne med på både brygging og sosiale arrangementer. Brygget tidligere i et ølbryggerlaug og har ikke skaffet meg eget bryggeutstyr etter jeg flyttet til Drammen. Dersom noen enten har lyst til å ha selskap under brygging eller lyst til å være med å investere i bryggeutstyr er det bare å ta kontakt. Driver å pusser opp hjemme og regner med å ha et passende rom til ølbrygging før jul.
 
Da foreslår jeg tirsdag 28/5 klokka 19.30-ca 22.00. Høres dette greit ut? Jeg frykter stort avbud hvis det legges mot en av mai-helgene. Adressen er Øvre Torggate 10 (inngang Drammen Tannlegesenter). Jeg er litt usikker på hvordan det blir med servering. Høres det greit ut at alle (som har) tar med ca så mye egenprodusert som de ønsker å drikke selv, og forbereder seg på deling/utveksling/smaking? Siden det er midt i uka, planlegger ikke jeg noen voldsomme utskeielser. Jeg skal prøve å rekke innom Bryggeland i morgen med lapp, så protester mot klokkkeslett/dato bør komme i løpet av kvelden.

Hallgeir
 
Jeg kommer sikkert, tar med bryggemakkeren hvis det passer for ham også, dog bor han i 3050 men er gammel drammenser  ;D
 
Fælt så mye tvil det er om disse fra 3050 da :D
Skal prøve å komme på dette, litt nervøs for om brygget mitt holder mål dog ::)
 
Kommer.
Når det gjelder 3050 har vel dette muligens noe med Godset og Mjønndarn å gjøre, men denne sier vel det meste:
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    44,5 KB · Sett: 354
Kommer jeg og. Hvis bbarn og kone e r friske.  Dessverre alkoholfritt da jeg ikke har flyttet fra oslo til Røyken ennå :)
Noen som ska på Haandfestivalen forresten? Jeg ska på lørdag
 
AndersGrom skrev:
Kommer jeg og. Hvis bbarn og kone e r friske.  Dessverre alkoholfritt da jeg ikke har flyttet fra Oslo til Røyken ennå :)
Noen som ska på Haandfestivalen forresten? Jeg ska på lørdag
Det skal jeg og, har kjøpt billett lørdag :)
 
Tilbake
Topp