Brygging av musserende vin

Hei alle sammen.

Jeg må først begynne med å si at jeg er helt, HELT ny innenfor dette med brygging. Har hatt lyst til å brygge både øl og musserende vin i et halvt år nå. Endelig føler jeg at jeg har kapital og tid til å gjøre dette!

Min erfaring og kompetanse er null så lurer på alt som er mulig å vite. Er litt usikker på om dette forumet kun er for ølbrygging, men prøver meg på å spørre litt likevel.

Jeg har tenkt på å brygge musserende vin, men jeg vet ikke om dette i det hele tatt lar seg gjøre hjemme. Jeg lurer på hvor dyrt det er, hvordan det gjøres, beste nettsider å kjøpe utstyr og alt annet dere kan gi meg av informasjon.

Jeg vil gjerne vite alt som er om ølbrygging også om dette er lettere gjennomførbart, billigere osv...

Håper noen kan være til hjelp og at dette var forståelig.

Stikk på europris og kjøp et vinsett,ballong rens,gjærings bøtte,gjærlås og Oechslevekt..
Du finner alt dette på samme plass i butikken..
..
Følg bruksanvisningen som følger med vinsettet(sjekk hvor mye sukker du trenger)

Regn med 5-600kr første gang...
Veldig lett å lage vin...

Ang. øl brygging les her på forumet og bruk søk... finner du ikke svaret så spør..
Når vinen din er ferdig og du har lest par 100 innlegg her så har du en god peiling på hva øl brygging går ut på...

Stikk på europris og kjøp et vinsett,ballong rens,gjærings bøtte,gjærlås og Oechslevekt..
Du finner alt dette på samme plass i butikken..
..
Følg bruksanvisningen som følger med vinsettet(sjekk hvor mye sukker du trenger)

Regn med 5-600kr første gang...
Veldig lett å lage vin...

Ang. øl brygging les her på forumet og bruk søk... finner du ikke svaret så spør..
Når vinen din er ferdig og du har lest par 100 innlegg her så har du en god peiling på hva øl brygging går ut på...

Tusen takk for godt svar TazzaT! Men prossesen er noenlunde det samme for musserende vin som for vin? Har lest meg litt rundt i hele dag. Takk for råd.

Tilbake
Topp