Brygging på GF G30 uten kontroller?

espie

Norbrygg-medlem
GF Connect-kontrolleren vår tok kvelden og satte kjepper i hjulene for nyttårsbrygginga Nå er Brewshop stengt inntil over helga så jeg tenkte å brygge uten.

Den nåværende ideen er å bruke en Inkbird ITC-308. Den kan vel ta 2000 W max. GF har 2 element (2000 W + 500 W) - så litt usikker på hva som skjer dersom man bare kjører kabelen til varmeelement rett i kontakten. Hadde et håp om at det aktiverte hovedelementet og at det andre krevde en spesiell aktivering.

Tilsvarende med pumpe - Hadde tenkt bare å stikke den rett i kontakten. Noen som har prøvd dette eller har mer ekspertise?
 
Siden du har både 2000W og 500W, så kom vel din GF uten Connect-kontrolleren i sin tid. Vil tro at siden både pumpe og varmeelement bruker standard 220V apparatkontakter, så kan du fint styre disse via rele eller koble direkte til nettspenning.
 
Siden du har både 2000W og 500W, så kom vel din GF uten Connect-kontrolleren i sin tid. Vil tro at siden både pumpe og varmeelement bruker standard 220V apparatkontakter, så kan du fint styre disse via rele eller koble direkte til nettspenning.
Fikk med den nye kontrolleren med Bluetooth-tilkobling - så det er ikke den gamle. Kjøpte den for kanskje 3 år siden. Må innrømme at jeg leste på varebeskrivelse på nyeste GF - da jeg så beskrivelse av varmeelement - og det stemte med det jeg har lest om kontrolleren som folk har demontert.
 
Oppdatering: Åpnet boksen og sjekket - begge festene på kjøleribba + et hjørnefeste hadde knekt (rød sirkel) så den lå løs og den har muligens dratt løs en strømkobling (på baksiden, ikke vist på skjermbilde) og probekontakten (blå sirkel). Fikk festet løs strømkabel og skrudde i probe-ledning på nytt og da startet den faktisk igjen. Men vet ikke hvor mye mer juling den tåler :eek:

1609548670541.png
 
Tilbake
Topp