Bryggselv induksjonsplate - defekt eller manglende bruksanvisning

MortenSickel

Norbrygg-medlem
Jeg kjøpte nylig et brukt BIAB-sett med en bryggselv/finest induksjonsplate. Jeg testet den i dag med en moderne induksjonskompatibel gryte på, og enten er den defekt, eller så er det jeg som ikke forstår den... Når jeg setter i kontakten viser displayet -L-. Så trykker jeg på Standby/on og det lyser opp i ledene ved Watts og Temp. Hvis jeg trykker på Watt, viser den 1700, trykker jeg på temp viser den 120. Så kommer det fire streker i displayet,og den piper noen ganger før den tilslutt er tilbake på -L-. ...

Noen ganger har jeg klart å regulere effekten opp med pilastene, men den detter alltid tilbake på -L-. Har prøvd å holde lenge og å dobbeltklikke uten noe synlig resultat.

Er det noen som kjenner denne? Har jeg kjøpt katta i sekken eller er det noe jeg ikke har forstått?

Denne: https://www.bryggselv.no/induksjon/103060/finest-induksjonsplate-c35-b1-3500w-med-schott-glass
 
Ah, tok den rett opp fra kald kjeller, så ikke umulig at den ikke likte temperaturendringen... Får vente litt og prøve igjen. (Passer jo bra med bryggeutstyr som forlanger riktig temperering for å funke skikkelig :-D )
 
Aner ikke hvordan den var oppbevart før jeg kjøpte den, men jeg hadde den i kjelleren en ukes tid før jeg testet den. Noen dager i romtemperatur og den ser ut til å funke - tydeligvis litt lunefull ved fuktighet eller temperaturendringer....
 
Ny korreksjon - platen har nok ikke vært kranglete i det hele tatt - det viste seg derimot til min store overrasakelse at min fine relativt nye (kjøpt etter 2000 i hvert fall) tykkbunnede 8 liters gryte i rustfritt stål ikke er magnetisk,så da er det jo ikke så rart at induksjon ikke funker med den.., :p - regner med at gryten som fulgte med og som er kjøpt fra bryggselv for det formålet fungerer bedre... (I likhet med espressokannen min og noen andre kokekar)
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp