CO2 utstyr fra Candirect

Hei,
Er, som mange andre her for tiden, igang med planlegging og innkjøp av fat utstyr.
Har kjøpt 3 19L fat fra noen her på forumet og har også 2 sett med hurtigkoblinger til de (disse er typen med nippel 6.7mm på enden)
Ellers mangler jeg alt annet...

Holder derfor på å sette opp ei handleliste hos Candirect og ville bare høre om noen her har noen innvendinger/tips på oppsettet jeg har lagt opp til.
Legger opp til å kunne tappe fra 2 fat og ha det tredje for å bytte med.

Handleliste
Gass inn
63888933            co2 flaske, 2kg
63889022            regulator, 2 utganger
63889102            Nippel for regulator utgang. 7mm nippel (x2)
72089958            Slange gass. Indre diameter 6.7mm (5 meter)

Øl ut
72089962            Slange øl. Indre diameter 7mm (5 meter)
64888907            Tappekran for 7mm (x2)

Slangeklemmer
72089627            Slangeklemme. For bruk på alle overganger (x8. 4 for hvert fat).
72089617            Alternativ slangeklemme om den første blir for stor.

Er vel mest usikker på om 7mm slange er for stort på øl ut. Har skjønt at tynnere slange vil virke skumdempende, og er også usikker på om det vil bli tett mellom 6,7mm nippel på hurtigkoblingen mot denne slangen.
Bør jeg gå for tynnere slange (4mm), og hvordan vil den evt. være å få på nippel på hurtigkoblingen og på tappekrana?

Ellers, noe som er glemt?
 
Det fungerer svært dårlig med kranen du har tenkt å bestille og 7 mm ledning (for mye skum), med mindre du velger en veldig lang ledning (antar at det blir 2,5 m per ledning hos deg; jeg tror at dette er ikke tilstrekkelig). Har du vurdert denne her fra Bryggselv: http://www.bryggselv.no/products/tappekran-og-slange-komplett ?

Ellers finnes det 4-mm-nippel til hurtigkoplingen hos candirect (70090602), men 4-mm-slangen vil nok ikke passe på tappekranen uten videre (se Bryggselvs løsning med overganger).
 
Jeg kjøpte komplett picnic kran fra candirekt som hadde 7mm slange. Den funket ikke i det hele tatt med 2m slange. Skum så det holdt. Byttet til 4mm slange, som gikk på både kran og hutigkobling uten overganger. Fungerer fin fint.

Brukte Ølslange Superflex PVC 3/16 fra Bryggselv.

Tom
 
litt off-topic; men hvordan bestiller man hos candirect? Jeg får ikke lagt noe i handlekurven.

Endre

Edit: Siden der er ikke helt stabil, på noe får jeg opp kjøp knapp, på andre ting ikke. Og plutselig havnet jeg på et helt annet design. Kan bli en utfordring, men kan kanskje klare å bestille noe her.
 
Dahlberg skrev:
Jeg kjøpte komplett picnic kran fra candirekt som hadde 7mm slange. Den funket ikke i det hele tatt med 2m slange. Skum så det holdt. Byttet til 4mm slange, som gikk på både kran og hutigkobling uten overganger. Fungerer fin fint.

Brukte Ølslange Superflex PVC 3/16 fra Bryggselv.

Tom

Var dette jeg var redd for med 7mm slange ja. Så du fikk 4mm slange til å passe på 7mm picnic kran og også på 6,7mm hurtigkobling? Den utvider seg nok til det?
Dette gjelder kanskje kun Superflex slangen og ikke den de har hos candirect på 4mm?
Jeg kan jo selvfølgelig kjøpe slange fra bryggselv dersom den funker bra sammen med disse andre delene.

EndreS: Har ikke kommet så langt som til å starte bestillinga jeg, men mener å ha lest på forumet et sted om at du kan sende handlelista direkte på mail istedefor å gå gjennom webshopen.
 
Art.nr: 7311 som en kort bit ut fra kobling/krane. Trenger ca 10Cm til hver slange. Kr. 10/m
Art.nr: 7310 som skumdemp. Ca 1,5 meter. Kr. 10/m
Art.nr: 7322 Overgang. Trenger 2 stk til hver slange. Kr. 39/stk.
Alt dette fra Petit.

Dette er i utgangspunktet det samme som er med på Picnic skumdempkranene til Petit. Slangene er harde plastslanger.
 
Takker for detaljert svar.
Hadde håpet å kunne kjøpe alt samlet fra ett sted, men ser ut for at jeg bestiller alt så nær som ølslange fra candirect, og slangen fra bryggselv/petit.
 
Da var bestillinga til Candirect sendt! Avventer epost fra de med betalingsinfo.
Kutta ut ølslanger og bestiller det fra bryggselv/petit.

Da er det bare å vente og håpe at skoletysken var tilstrekkelig til at ting ble forstått :)
 
Arild Sørheim skrev:
Anbefaler ikke de overgangene. Begge mine har svikta etter kort tid selv med lite bruk.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Hvilke overganger?
De fra petit?
Noen forslag til alternativ da?
 
Jepp. John Guest kobling tror jeg de heter. Jeg bruker to meter med superflex tredd direkte på 6,7mm kobling. Funker som snus!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 
Takker for tipset!
Da blir det nok å gå for noen meter superflex da. Høres ut som enkleste løsning også.
 
Har selv 7mm slangen. Bruker 3m og er fortsatt litt for mye skum. Jeg kappet til 3 meter "for å ta i" og kappen den gradvis ned... Bomma nok litt på utredningen min da. :)
 
Nå er det 2 dager siden jeg bestilte og har ennå ikke fått noen form for bekreftelse fra candirect.
Har sendt på en purremail for å høre om ordrestatus, men har ikke fått svar enda.
Er dette vanlig?
 
Tilbake
Topp