Har cornelius kegs med "ball-koblinger" og skal kjøpe flere, men disse er utstyrt med "pin-koblinger". "Ball-koblinger" kan kjøpes løst og jeg ser for meg at jeg kan bytte koblingene. Hvordan bytter man disse? Er det gjenger i cornelius-fatet eller er det mutter innvendig?
Det spørs om gjengene er like, tviler på det.. Sikkert noen her inne som har begge deler, og kan prøve å bytte "posten". Det er gjenger på fatet "posten" er skrudd fast i. Pin lock og ball lock er coca cola og pepsi sine patenter, og det skal ikke gå ann å bytte om.. så derfor mistenker jeg at gjengene er annerledes.
Jeg har sett litt på deler hos candirect.de og det ser ut til at det noen CC (Coca Cola pin lock) fat har lik Ø (og muligens også gjenger) som alle NC fat.
Hvis du ikke har kjøpt fatene ennå, spør heller om de som selger fatene kan bytte koblingene selv for jeg tipper det er litt kipt å styre med to forskjellige systemer.
Takk, da prøver jeg kontakte maltbazaren i Danmark. De eneste jeg kunne finne på denne siden av dammen. Har forstått at kegs fra USA ikke burde kjøpes på grunn av annet system/gjenger.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.