Dagens infeksjonsfrykt

Når jeg skulle tappe porteren min, så jeg bitte små bobler som så litt slimaktig ut.

Det fløt også bittelitt gjær i sammen med dette.

Fra John Palmer husker jeg" a little slimy is okay" eller noe i den duren.

Det smakte greit, men jg får angst av slike saker,; Har dere sett ved tapping bittelitt slimete bobler sammen med litt gjær på toppen på ok batcher?

Målt FG? Merket noe særskilt mye lavere fg enn forventet, evt -veldig- mistenkelig lukt/smak? :) vil tro det er i orden nok en gang min bekymrede venn om ingenting ovenfor er tilfellet, litt slimete er ok. :rolleyes:

Har tenkt tanken flere ganger når jeg har sett noen jeg var i tvil om, men er antageligvis gjær eller humlerester som bobber rundt. :)

Målt FG? Merket noe særskilt mye lavere fg enn forventet, evt -veldig- mistenkelig lukt/smak? :) vil tro det er i orden nok en gang min bekymrede venn om ingenting ovenfor er tilfellet, litt slimete er ok. :rolleyes:

Har tenkt tanken flere ganger når jeg har sett noen jeg var i tvil om, men er antageligvis gjær eller humlerester som bobber rundt. :)

FG er 1,011 fra OG 1,06, forventet FG var vel 1,015 (75% att) men jeg tilsatte jo 0,5 kg muscavado sukker på 22 liter som ville trodd skulle gjøre det tørrere, så sånn sett er det kanskje etter skjema?

Usikker uten detaljer på meskingen, selv da er det litt gjetting. Men var 1.011 stabilt noen dager er det jo som karen ovenfor sier. :)

RDWHAHB!

Usikker uten detaljer på meskingen, selv da er det litt gjetting. Men var 1.011 stabilt noen dager er det jo som karen ovenfor sier. :)

RDWHAHB!

Vel, jeg sjekket på 1,014 som det hadde to dager på rappen, så gikk det noen dager til før jeg fikk flasket, og da så jeg den var nede på 1,011 :p.

Lukter helt greit, smaker greit, men fikk ikke noen "wow" følelse og innbilte meg at smaken har tapt seg litt kontra når den var på 1,014, men det kan være paranoiaen som tar meg: vi får se:p

Takk for det! Kilden til infeksjon er i så fall den gjenbrukte gjæren så det er ialleafll ikke noe mysterium hvis det skulle gå skeis;) God helg du og!

Tilbake
Topp