Dank?

Uten å ha noen personlig referanse (og dermed heller ikke noen deskriptorer å komme med) så var det vel i utgangspunktet beskrivelsen av aromaen til marijuana av god kvalitet. Men tipper det uttrykket har blitt godt utvannet med tiden slik at det nå er vanskelig å få noen konkret beskrivelse på nøyaktig hva som menes med "dank"..
 
Uten å ha noen personlig referanse (og dermed heller ikke noen deskriptorer å komme med) så var det vel i utgangspunktet beskrivelsen av aromaen til marijuana av god kvalitet. Men tipper det uttrykket har blitt godt utvannet med tiden slik at det nå er vanskelig å få noen konkret beskrivelse på nøyaktig hva som menes med "dank"..

Her diskuteres det, i alle fall. (En velkjent signatur dukker opp i starten:).) Det er visst et kjært diskusjonstema; det dukket opp flere tråder da jeg gjorde et søk.

Jeg tror ikke betydningen blir utvannet, all den stund cannabis er en nokså godt forankret del av den amerikanske kulturen. Vi er vel ikke så veldig i tvil om hva som menes med "alkohol" som element i smaken av et øl:). (Det som undrer meg, er hvor mange som lurer på "fusel":p.)
 
Her diskuteres det, i alle fall. (En velkjent signatur dukker opp i starten:).) Det er visst et kjært diskusjonstema; det dukket opp flere tråder da jeg gjorde et søk.

Jeg tror ikke betydningen blir utvannet, all den stund cannabis er en nokså godt forankret del av den amerikanske kulturen. Vi er vel ikke så veldig i tvil om hva som menes med "alkohol" som element i smaken av et øl:). (Det som undrer meg, er hvor mange som lurer på "fusel":p.)
Vi vokste ikke alle opp på innlandet det hjemmebrent var vanligere enn gress. :p
 
Dank = Tung, minner om høy, litt søtlig og med en antydning av ubestemmelige frukt-toner.
evt: Lukten av cannabis av meget god kvalitet :)
 
Har vansker med å tro at ''dank'' på noen som helst måte skal beskrive noe friskt :)
Og så går jeg ut i fra at begrepet ikke brukes for å beskrive smaker/aromaer som helt presist kan beskrives med andre ord.
For eksempel sitrus, grapefrukt, gress, floralt, krydret (oregano), harpiks, og så videre.
I tråden Finn lenket til diskuteres det hvilke humler som kan gi en dank karakter; det sies ingenting om hva denne karakteren består i,
annet enn i en post (som svar på en direkte spørsmål om det er fuktig kjeller eller hasj) hvor det slås fast at ''Dank = Weed''
 
Sluttet å drikke melk og begynte å drikke olivenolje og spise kvitløk, ......da luktet armhulene mine også ''dank''
....vil jeg ha det i ølet?? -- nei...tja....hmmm......
 
Comet humlen beskrives som ''extemely dank''

Noen som har brygget med den og kan gi ett innblikk i hvordan smak og aroma oppleves?

Evt Summit?
 
Sist redigert:
Løk i øl ?
Rå, kokt (dampet) eller stekt?
Stekt løk er jo søt (og god).

Ok - etter en times tenketid kan jeg se den. 'Dank' = løk.
Litt ubestemmelig fruktig, litt kjeller (mørk kjeller), litt friskt gress og litt høy.
Noe emmen og gammel i smaken, skarp men ikke bitende.
Ja - da blir det løk. :)
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp