Hvor mye sukker brukte du til karbonering? Var noe diffus info på nettet om dette, men de fleste landet på ca 9 gr/liter, så jeg gikk for det.Flaska min Saison idag, 1.009 SG. Den smakte god og fruktig, med et godt hint av gjær.
Har trua på denne, men setter en sånn til snart!
Hvor lenge anbefaler dere å lagre den før den konsumeres?
Bli medlem, så får du tilgang til Gahr sin gode innføring i brygging av Saison.Jeg må ha misforstått fullstendig. Pitchet på 24 grader, og har passet på at innholdet i dunken har holdt 24 grader siden start. Var voldsom og vill fest i dunken allerede etter 8-10 timer. Etter 4 dager har jeg justert til 25 grader... Hva skjer med Saisonen min nå?
Hvilke temperaturer bruker dere på 7 Fjell på Belle, Gahr?Med den gjæren vil det gå helt fint. Hadde det vært en britisk gjær, ville du fått mer fuselalkohol, men Belle Saison tåler MYE juling. RDWHAHB.
Pitcher på 18 og lar free rise opp mot 26 (24) mener jeg å huske.
Hva menes med free rise? Lar den stige opp til 24 grader rett etter pitch, eller holdes den på 18 under stormgjæring?Pitcher på 18 og lar free rise opp mot 26 (24) mener jeg å huske.
Hvor lang tid tar det før vørteren da er kommet opp til 24 grader?Naturlig stigning. Lar tempen stige naturlig utifra varmen gjæringen produserer samt temp i fra omgivelsene.
Høres interessant utSyns ølet var veldig godt.. Luktet fantastisk, friskt preg av gjær og sitrus.
En anelse tørr.
Dette gjæret tror jeg vi skal prøve oss på igjen. Se om det går ann å ha som eventuelt husgjær