Why?
Why?
Ja, den tar seg til rette.Vis vedlegget 72779Endelig lite nok vørter til at jeg slipper søl. 19 liter vørter, 12 liter skum. Imperial B48 er sjelden beskjeden.
Ja det er litt merkelig. SG på tilten dropper alltid ved cold crash hos meg. Observerer ikke folk det motsatte? Skjønner ikke hvorfor, setter ikke på mer enn 0,2 bars trykk heller.Tilt og tilsvarende apparater måler tettheten i væske. Tettheten endres ved temperatur. Kaldere væske er tyngre enn varm. Derfor går SG opp ved koldkrasj.
På grafen du viser er det lite synlig. Droppet i SG i starten av nedkjølinga tror jeg har andre årsaker. Kanskje har det vært gjærrester som har falt av som har gjort endringen. ?
Ellers ser jeg at du nedkjøler raskt. Ifølge Palmer er ikke det helt lurt. Du får bedre og mer holdbart skum om du kjøler ned 3 grader per 12 timer. Da får du også bedre gjærhelse om du skal gjenbruke gjæren.
Måler ikke tilten temperatur også? Går an å kompensere for temperatur.Tilt og tilsvarende apparater måler tettheten i væske. Tettheten endres ved temperatur. Kaldere væske er tyngre enn varm. Derfor går SG opp ved koldkrasj.
På grafen du viser er det lite synlig. Droppet i SG i starten av nedkjølinga tror jeg har andre årsaker. Kanskje har det vært gjærrester som har falt av som har gjort endringen. ?
Ellers ser jeg at du nedkjøler raskt. Ifølge Palmer er ikke det helt lurt. Du får bedre og mer holdbart skum om du kjøler ned 3 grader per 12 timer. Da får du også bedre gjærhelse om du skal gjenbruke gjæren.
Folk som klarer å røyke bare en sjelden gang bør nyte det i fulle drag.En sjelden gang…
Vis vedlegget 72986
I fulle munndrag… ikke magadrag.Folk som klarer å røyke bare en sjelden gang bør nyte det i fulle drag.![]()
Vil du ha oss til å tru at du bare tar en øl en sjelden gang?? Den må du lenger ut på landet med!En sjelden gang…
Vis vedlegget 72986
Røyk på en Montechristo her etter grillmaten - blitt for lenge mellom hver cigarnytelse.En sjelden gang…
Vis vedlegget 72986