Deilige bilder!!!

Endelig, noen adelsmerker:

Det hører med som syklist. Har selv vurdert å tatovere stedsnavn og årstall på de som kommer fra utlandet, som f.eks Stoanerne Mandin 2014 på høyre legg og Gloria Park Rio de Janeiro 2023 på venstre lår. Tror det kommer godt med på gamlehjemmet når den tid kommer!

Har selv vurdert å tatovere stedsnavn og årstall på de som kommer fra utlandet
Du hørte om han som var første gang på Jamaica? Han var på restaurant og skulle på toalettet. Det ble han stående ved siden av en røslig innfødt, og vår mann kunne ikke unngå å se at sidemannens "willie" hadde tatovert en "W" og en "Y". Som hans egen. Så han spurte, "Do you also have a girlfriend named WENDY? No, my willy states, WELCOME TO JAMAICA AND HAVE A NICE DAY ;-)

Sist redigert:
Winners never quit. Quitters never win. Når ble det galt å merke at man lever?
Har vunnet mye jeg, men noen sporter har jeg ikke forutsetninger til å være like god til lenger. Vet ikke fart eller omstendigheter, men sykling kan være farlig siden man åpenbart er langt dårligere beskytta mot uvørne trafikanter. Det er heldigvis ingen fare for trefninger med andre, eller skader om man har gode sikkerhetsrutiner for både bueskyting, rifle og pistol.

Det sagt er det forannevnte lagt på hylla eller is, jeg satser stort på golf nå i 2026. Starta i år og skal vel under 20 hcp i løpet av det kommende året. Også ganske så risikofritt.

Har vunnet mye jeg, men noen sporter har jeg ikke forutsetninger til å være like god til lenger.
Tror vi er ganske enige. Jeg «foretrekker» å velte i skogen med sykkel med nær 0 km/t i fart. Har ganske stor respekt for brostein, trikkeskinner og 50 km/t.

Tror min verste opplevelse var etter en saltomortale i skogen hvor jeg fikk blodutredelse under neglen, og min kjære måtte bruke drillen og lage et hull

Tror min verste opplevelse var etter en saltomortale i skogen hvor jeg fikk blodutredelse under neglen, og min kjære måtte bruke drillen og lage et hull
Jeg satt fra meg sykkelen i det øyeblikket jeg blei gammal nok til å lærekjøre bil. Det var like dyrt med en god sykkel som den Golf mk2 jeg fikk meg, og den mila hjemmefra på bygdeveier var absolutt mer komfortabel i bil med alt vestlandet har å by på året rundt når man skulle på skole og jobb. Hvis en negl var det verste har jo du vært heldig du. ;) Var lite flink til å bruke hjelm som tenåring, men rattkjelke og sykkel skulle man prøve alt med. Gikk noen ribbein og sting i hodet. Tryggeste og artigste jeg prøvde var egentlig motocross.

Rester av pinnekjøtt ble brukt til å lage Ramen. Denne ble veldig god, anbefales for alle som liker Ramen (og pinnekjøtt).

1000016195.jpg

Pinnekjøtt-Ramen
2 porsjoner

Ingredienser
- 4 dl pinnekjøttkraft
- 4–10 dl vann (smak deg frem)
- 2 fedd hvitløk (knust)
- 2 cm frisk ingefær (i skiver)
- 2 vårløk
- 2 ss soyasaus
- 2 porsjoner ramen-nudler
- 200–300 g ferdig renset pinnekjøtt (uten bein)
- 1 ss honning
- 1 ss sriracha
- 1 ss riseddik
- 1/2 frisk chili (finsnittet)
- Grønn del av vårløk
---
Fremgangsmåte
1. Suppen
- Kok opp pinnekjøttkraft, vann, hvitløk, ingefær og hvit del av vårløk.
- La det småkoke i 10 minutter.
- Sil kraften og rør inn riseddik rett før servering for å bevare friskheten.
2. Glaser kjøttet
- Riv pinnekjøttet i biter.
- Stek det i en varm, tørr panne til det er sprøtt.
- Skru ned varmen og vend inn honning og sriracha til kjøttet er blankt og klissete.
3. Nudler
- Kok nudlene etter anvisning på pakken.
4. Klargjøring
- Kutt grønn del av vårløken og chili
- Fordel nudlene i to dype boller.
- Hell over den varme kraften.
- Topp med glassert pinnekjøtt, chili og grønn vårløk.
---
Jeg vannet ut pinnekjøttet i 36 timer og skiftet ut vannet 2 ganger. Smak på kraften på den før du tilsetter vann for å finne din riktige balanse.

Tror vi er ganske enige. Jeg «foretrekker» å velte i skogen med sykkel med nær 0 km/t i fart. Har ganske stor respekt for brostein, trikkeskinner og 50 km/t.

Sykling på mjukt underlag i hastigheter under 50 km/t er feigt;).

Rester av pinnekjøtt ble brukt til å lage Ramen. Denne ble veldig god, anbefales for alle som liker Ramen (og pinnekjøtt).

Vis vedlegget 75948

Pinnekjøtt-Ramen
2 porsjoner

Ingredienser
- 4 dl pinnekjøttkraft
- 2 fedd hvitløk (knust)
- 2 vårløk
- 2 ss soyasaus
- 1 ss honning
- 1 ss sriracha
- 1 ss riseddik
- Grønn del av vårløk
---
Fremgangsmåte
1. Suppen
2. Glaser kjøttet
- Skru ned varmen og vend inn honning og sriracha til kjøttet er blankt og klissete.
3. Nudler
4. Klargjøring
---
Jeg vannet ut pinnekjøttet i 36 timer og skiftet ut vannet 2 ganger. Smak på kraften på den før du tilsetter vann for å finne din riktige balanse.
Det er rimelig høy sannsynlighet for at dette blir gjenskapt på Hadeland:).

Nær 30 liter startervørter (litt bunnfall i hver kommer selvsagt til fratrekk) - venter på å komme seg i fryseboksen. Det burde dekke behovet mitt de to-tre kanskje tilogmed fire kvartalene i 2026 ...

1767121685681.png
Firkantede PET flasker gjør det meget plasseffektivt i fryseboksen!

Vis vedlegget 75948

Pinnekjøtt-Ramen
2 porsjoner

Ingredienser
- 4 dl pinnekjøttkraft
- 2 fedd hvitløk (knust)
- 2 vårløk
- 2 ss soyasaus
- 1 ss honning
- 1 ss sriracha
- 1 ss riseddik
- Grønn del av vårløk
---
Fremgangsmåte
1. Suppen
2. Glaser kjøttet
3. Nudler
4. Klargjøring
---
Snart klart for servering av pinnekjøtt - og det blir garanteret rikelig med rester, så ingredienser til ramen er kjøpt inn i dag:). Fikk ikke tak i ramennudler, så må nøye meg med vanlige:(.

Tilbake
Topp