Det er nå åpnet for påmelding til flaskekonkurransen i NM 2013

Var innom Vin og Bar i Lillestrøm og så at de tar i mot flasker til NM.
Frist for å levere der er:
23/3 for klasse A, B, C og D
28/3 for klasse E, F, G og H

Fantastisk tiltak. Jeg finner ikke noe info om dette på nettet, men det er godt mulig de har samme opplegget i butikkene i Oslo og Drammen også.
 
SindreW skrev:
Var innom Vin og Bar i Lillestrøm og så at de tar i mot flasker til NM.
Frist for å levere der er:
23/3 for klasse A, B, C og D
28/3 for klasse E, F, G og H

Fantastisk tiltak. Jeg finner ikke noe info om dette på nettet, men det er godt mulig de har samme opplegget i butikkene i Oslo og Drammen også.

Noen som vet om Oslo og Drammen butikkene har samme opplegg? Ville ha vært gull!
 
Sikkert bare å ta en telefon dit og spørre.

Men, merk at disse innsendingsfristene er egentlig litt kortere enn det kan virke som.
1 april er 2.påskedag, så det må være ankommet postkontoret lørdagen før.
28 mars som Vin og Bar opererer med er skjærtorsdag, da har de vel neppe åpent.
 
Er det et viktig poeng å bruke strikk for å feste merkelappene til flaskene, eller kan man bruke lim?
 
Tape er ikke godkjent? to små striper som lett kan tas av? hadde ikke strikk da jeg sendte mine flasker...
Jeg er enig i at man må ha et regelverk men litt skjønn kan vel dommerne som tar i mot flaskene vise..
Nå kom jeg også på at det er var forskjellige farver på crownkorkene, håper ikke det medfører disk.

Spent på hvorfor en pakke er på vei i retur fra Bergen..enten har psoten klart å vrake pakken, og gudene skal vite at hver flaske var pakket godt..
det gikk med 25 bleier på 4 flasker, så med mindre de har kjørt en gaffeltruck over esken så bør det gå bra
 
SindreW skrev:
Var innom Vin og Bar i Lillestrøm og så at de tar i mot flasker til NM.
Frist for å levere der er:
23/3 for klasse A, B, C og D
28/3 for klasse E, F, G og H

Fantastisk tiltak. Jeg finner ikke noe info om dette på nettet, men det er godt mulig de har samme opplegget i butikkene i Oslo og Drammen også.

Er dette noe V&B gjør i samarbeid med arrangementskomiteen eller er det på eget initiativ? Hvorfor er ikke lignende avtaler gjort med Bryggselv, Bakke Brygg og Vestbrygg?
 
lett svar: Bryggeland (eller vin og bar) står for dette på eget initativ. NM komiteen har tittet litt på datoene de har satt, og lurer jo litt på hvordan det er tenkt levert til Godlia innen fristen. :)

1 april er 2 påskedag.
28 mars er kristihimmelfartsdag

Men de har nok en plan.

(Hilsen en av de i OABL som skal ta i mot flasker, men ikke være hjemme i påsken)
 
cral skrev:
lett svar: Bryggeland (eller Vin og Bar) står for dette på eget initativ. NM komiteen har tittet litt på datoene de har satt, og lurer jo litt på hvordan det er tenkt levert til Godlia innen fristen. :)

1 april er 2 påskedag.
28 mars er kristihimmelfartsdag

Men de har nok en plan.

(Hilsen en av de i OABL som skal ta i mot flasker, men ikke være hjemme i påsken)

Burde ikke arrangementskomiteen heller samarbeidet med bryggebutikkene om dette? Nå skapes det bare unødig forvirring rundt ordningen og innleveringsfristene.
 
Visst noen vil lage egne ordninger, så er det sikkert greit, men det er jo en fordel å ta kontakt med arrangement komiteen og avtale før man setter i gang en ordning.
 
Det blir noen kvelder man kan levere brygget direkte på Godlia. Liste kommer om ikke så lenge.
 
Jeg har redigert det første innlegget i denne tråden, og satt siste innleveringsdato til 2. april i stedet for 1. april som er andre påskedag.
Man bør allikevel planlegge litt for å få ølet inn i tide på grunn av at det går bort en del dager i påsken.
 
cral skrev:
Det blir noen kvelder man kan levere brygget direkte på Godlia. Liste kommer om ikke så lenge.

Her kommer datoer for innlevering av øl til NM på hos Oslo Amatørbryggerlaug på Godlia ved personlig oppmøte.
Adressen er Damfaret 25 i Godlia velhus (døra er på sydsiden)

Onsdag 20/3 kl. 17-19
Torsdag 21/3 kl 18-20
Tirsdag 26/3 kl 18-20
Tirsdag 2/4 kl 18-20

Husk at det bare er øl som skal bedømmes i Oslo som kan leveres her.
 
Litt om innleveringsordninger utenom den offisielle:

Det har vært en del spørsmål rundt innleveringsordninger, så jeg sammenfatter kort hvordan det fungerer.
I både Oslo, Bergen, Kristiansand og Trondheim er det mulig å levere inn øl ved personlig oppmøte.

- Anders Christensen (Trondheim) tar i mot hvis man har gjort en avtale på forhånd.
- Oslo Amatørbryggerlaug (Oslo) tar i mot på datoene nevnt i postingen ovenfor.
- Yngvar Ørebek (Kristiansand) tar i mot i Kristiansand etter avtale på forhånd.
- Vestbrygg (Bergen) tar i mot i åpningstiden i butikken.
Disse innleveringsstedene er de offisielle innleveringsstedene, så når ølet er levert dit kan det anses som levert til NM.
NB! De som er nevnt over tar bare i mot øl som skal bedømmes i de respektive byene.


I tillegg tar Vin&Bar/Bryggeland i mot øl i butikkene i Lillestrøm og i Drammen på eget initiativ.  (Oslo er jeg ikke sikker på, men det er sikkert noen som vet) EDIT: De tar i mot i butikken i Oslo også.
VinBar tar i mot alle klasser.

Vi i arrangementskomiteen er glade for at folk tar privat initiativ til felles innleveringsordninger. Jeg vil understreke at ølet ikke anses som innlevert til NM før de har kommet til en av de offisielle innleveringsstedene. Dette er fordi vi ikke kan ta ansvar for ordninger vi ikke har kontroll over. Jeg håper og tror at det ikke skal bli problemer i forbindelse med dette.

Hvis andre vil arrangere felles innleveringsordninger så er det fint hvis de tar kontakt med arrangementskomiteen.
 
Mulig jeg er litt treg her, men blir litt forvirret av denne bokstavinndelingen av klasser og hvor ølene skal sendes. En Imperial Ipa skal sendes til Oslo Amatørbryggerlaug, eller til Trondheim?
 
Bård skrev:
Mulig jeg er litt treg her, men blir litt forvirret av denne bokstavinndelingen av klasser og hvor ølene skal sendes. En Imperial IPA skal sendes til Oslo Amatørbryggerlaug, eller til Trondheim?

Oslo ABL

Når du melder på ølet får du den korrekte adressen.

Informasjonen om hvilke øl som tillhører de forsjellige klassene står i "- spesifiseringer og konkretiseringer til disse. http://norbrygg.no/index.php/konkur...ing-2013/743-tillegg-til-regler-for-nm-2013" som du finner i første innlegg.

I følge denne skal en Imperial IPA, øltype 6C i konkurranse klasse F, som skal bedømmes i Oslo.
 
Tilbake
Topp