• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Solgt/Kjøpt Diverse bryggeutstyr

Selger unna en del utstyr på grunn av overgang til Speidel.

Meskekjele 1:
Blichmann Boilermaker 28 liter med falskbunn og autosparge. 2500 kr

UT-200:
Termostat til styring av kjøleskap/fryser. 150 kr Solgt

Blichmann 1/2" nippel med pakningssett for regulering av flow: 100 kr

Termometer med gjennomføring (Bryggselv): 200 kr Solgt

Rustfri 1/2" gjennomføring fra brewpi.com, for whirlpool etc.: 100 kr Solgt

Rustfri 1/2" gjennomføring (Bryggmaker). Perfekt for Beer brew 30 og 60. 100 kr Solgt

Diverse rustfritt fra Bryggselv, selges helst samlet til 1000 kr Solgt

Kokekjele:
Anvil 28 liter kjele med diptube og termometer. Med 2800 watt rustfritt varmeelement fra brewpi.com, montert i en rustfri elementboks, også fra brewpi.com. 1500 kr Solgt

Meskekjele 2:
Rustfri kjele 25 liter (Biltema), med Blichmann termometer, rustfri kuleventil og falskbunn. Isolert med liggeunderlag. Med hull til autosparge / gjennomføring for vørter. 600 kr Solgt

Pumpe:
Speidelpumpe med trinnløs regulering. Glimrende pumpe til mesking - praktisk talt lydløs. 700 kr Solgt

PID:
Auber SYL-2352, med 25A SSR fra Auber. Ferdig montert i en prosjektboks i aluminium, med bryter til pumpe. Selges med pt-100 sensor montert i rustfritt t-ledd med hurtigkobling og nippel. 500 kr Solgt

Spiralkjøler:
15 m x 10 mm rustfri spiralkjøler (Bryggselv). 700 kr Solgt

Kjeler og kjøler hentes i Oslo, resten kan sendes hvis kjøper betaler frakt.

Bilder følger.
 
Sist redigert:
Dersom du vil selge autospargen separat tar jeg den. Prisen blir vi alltids enige om.
 
Hvilke temperaturer kan denne pumpen operere på?
Den er ment å brukes opp til 80 grader, men jeg kjenner flere som starter den rett fra kok for å desinfisere den, og ingen av dem har hatt noen problemer som følge av det. Den er jo ment å pumpe varmtvann døgnet rundt i årevis, så jeg tror det skal mye til før den blir overopphetet.
 
Den er ment å brukes opp til 80 grader, men jeg kjenner flere som starter den rett fra kok for å desinfisere den, og ingen av dem har hatt noen problemer som følge av det. Den er jo ment å pumpe varmtvann døgnet rundt i årevis, så jeg tror det skal mye til før den blir overopphetet.

Hvis denne er magnetdrevet.. Mange magneter mister effekten hvis de er varmet opp til over 80C. Da kan de permanent miste effekten etter gjentagende ganger/tid. At den er rated til 80C samsvarer jo godt med temperaturen for magneter..
 
Tilbake
Topp