Diverse skall

Kjøper øko/vegan/miljøpsykose-frukt hos den lokale verdensredderen og rasper av skallet med egnet kjøkkenredskap.
 
Kjøper øko/vegan/miljøpsykose-frukt hos den lokale verdensredderen og rasper av skallet med egnet kjøkkenredskap.

Hva mener du. Her har vi Prix med appelsiner,sitron og lime og ikke noe mer enn det. Appelsinskall har Bryggselv, innvandrerbutikker har vi etter 1,5 time med VY
 
Hva mener du. Her har vi Prix med appelsiner,sitron og lime og ikke noe mer enn det. Appelsinskall har Bryggselv, innvandrerbutikker har vi etter 1,5 time med VY

Da legger jeg av meg spøken [emoji4] Jeg bruker fersk frukt. Helst uten sprøytemidler og slikt. Prix sitt smaker helt sikkert likt. På sitrusfrukter skraper jeg av det gule skallet med en potetskreller og passer på å få med minst mulig av det hvite skallet. Det hvite er bittert, og om du kjøper tørket så pleier det å være mye hvitt i det.
 
Jeg presset et par hele grapefrukter med en slowjuicer uskrelte med skall og alt, som jeg tilsatte i en APA. La fruktene først et par minutter med skall og det hele i starsan, noe jeg ikke tror var dumt, før jeg presset dem. Det ble etterhvert skikkelig såpe smak. Det er nok det hvite mellom ytterskall og fruktkjøttet som var synderen. Så det gjør jeg ikke igjen.
 
Sist redigert:
Da legger jeg av meg spøken [emoji4] Jeg bruker fersk frukt. Helst uten sprøytemidler og slikt. Prix sitt smaker helt sikkert likt. På sitrusfrukter skraper jeg av det gule skallet med en potetskreller og passer på å få med minst mulig av det hvite skallet. Det hvite er bittert, og om du kjøper tørket så pleier det å være mye hvitt i det.

At det hvite er med i kjøpeskall vises godt på bildene i shoppen ja.
Kan du antyde hvor mye fersk frukt som trenges til fx. 25 gram ?
 
At det hvite er med i kjøpeskall vises godt på bildene i shoppen ja.
Kan du antyde hvor mye fersk frukt som trenges til fx. 25 gram ?
2 appelsiner gir 25 gram uten at du trenger å bruke det hvite. Men 25 gram er ikke merkbart i selv et helt lyst øl. Har brukt 100 gram/25 liter i wit uten at det setter spesielt mye smak. Neste gang kjøper jeg essens eller konsentrat.
 
Tilbake
Topp