1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Diverse skall

En tråd i 'Råvarer' startet av Oddvar Demmo, 29 Mai 2019.

1. Oddvar Demmo

Oddvar Demmo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hvor handler dere appelsinskall og grapefruitskall f.eks. ?
    Tenker å brygge en Elvis jusi IPA i sommer

2. 1Morten

1Morten
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Kjøper øko/vegan/miljøpsykose-frukt hos den lokale verdensredderen og rasper av skallet med egnet kjøkkenredskap.

Miguel liker dette.
  3. Oddvar Demmo

Oddvar Demmo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hva mener du. Her har vi Prix med appelsiner,sitron og lime og ikke noe mer enn det. Appelsinskall har Bryggselv, innvandrerbutikker har vi etter 1,5 time med VY

4. 1Morten

1Morten
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Da legger jeg av meg spøken Jeg bruker fersk frukt. Helst uten sprøytemidler og slikt. Prix sitt smaker helt sikkert likt. På sitrusfrukter skraper jeg av det gule skallet med en potetskreller og passer på å få med minst mulig av det hvite skallet. Det hvite er bittert, og om du kjøper tørket så pleier det å være mye hvitt i det.

Oddvar Demmo liker dette.
  5. Ekornskurken

Ekornskurken
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg presset et par hele grapefrukter med en slowjuicer uskrelte med skall og alt, som jeg tilsatte i en APA. La fruktene først et par minutter med skall og det hele i starsan, noe jeg ikke tror var dumt, før jeg presset dem. Det ble etterhvert skikkelig såpe smak. Det er nok det hvite mellom ytterskall og fruktkjøttet som var synderen. Så det gjør jeg ikke igjen.

#5 Ekornskurken, 30 Mai 2019
    Sist redigert: 30 Mai 2019
    Oddvar Demmo liker dette.
  6. Oddvar Demmo

Oddvar Demmo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

At det hvite er med i kjøpeskall vises godt på bildene i shoppen ja.
    Kan du antyde hvor mye fersk frukt som trenges til fx. 25 gram ?

7. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

2 appelsiner gir 25 gram uten at du trenger å bruke det hvite. Men 25 gram er ikke merkbart i selv et helt lyst øl. Har brukt 100 gram/25 liter i wit uten at det setter spesielt mye smak. Neste gang kjøper jeg essens eller konsentrat.

8. Oddvar Demmo

Oddvar Demmo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hvor ?

9. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Får ikke sjekket det akkurat nå, men det er bare et google-søk unna. Husker jeg fant noe som ble lovprist på diverse forum, men det var nok i en utenlandsk butikk.

Del denne siden