Swaen malt

Jædr

Norbrygg-medlem
Nå er min faste maltpusher konkurs og da tenker jeg at det kan være fint å støtte en annen lokal forhandler, men ikke for en hver pris...

Dette er gjerne ikke veldig utbredt, men har noen erfaring med diverse Swaenmalt?
 
Gjærbrygg satser fra nå av utelukkende på lokal basemalt fra Jærmalt, er vel ikke så lange turen for deg dit? Jeg har brukt Jærmalt en stund utelukkende til basemalt, fantastisk produkt, lokalt og kortreist (jaja, jeg bor på feil side av Sjævelandsbruå… :p)

Med tanke på transportpriser og valuta blir nok ikke importvarer noe billigere fremover…
 
Gjærbrygg satser fra nå av utelukkende på lokal basemalt fra Jærmalt, er vel ikke så lange turen for deg dit? Jeg har brukt Jærmalt en stund utelukkende til basemalt, fantastisk produkt, lokalt og kortreist (jaja, jeg bor på feil side av Sjævelandsbruå… :p)

Med tanke på transportpriser og valuta blir nok ikke importvarer noe billigere fremover…
Er ca. 16 min å gå så det blir i meste laget ;)

Er forsåvidt fornøyd med malten jeg har brukt fra Jærmalt, men utvalget begrenser seg og Bryggselv Stavanger gikk stadig tom? De prioriterer gjerne leveranser til lokale større produsenter?(Lervig, Rygr, Salikatt, Berentsens m.fl.)

Jeg bruker gjerne Jærmalt men vil tro Swaen vil være en mer stabil leverandør over tid og de har jo mer utvalg

(Og du trenger ikke skamme deg for at du bor nord for Skjævelandsbrunå, det finnes ihvertfall ett nogenlunde bra bryggeri der :p) + en meget habil hjemmebrygger, selv om han brygger surt øl...
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp