Det virker som om du har forsøkt de ting jeg ville ha anbefalt... Kommunikasjon mellom Arduino og ESP er litt kilent. Har brukt mange timer på feilsøking på mine første loggere som brukte Arduino+ESP+AT. Det er bortimot umulig for meg å hjelpe uten å ha enheten. Dette er også Kina komponenter som kan inneholde feil. Dette er grunnen til at jeg nå utelukkende utvikler kode til ESP'en uten bruk av Arduino (templogg.no)
Jeg holder for tiden på å lage en ferdig loddet base for mine gamle Nanoer og ESP'er. Disse ligner mye på Arduino Shield
https://goo.gl/wG63EO . Kan legge ut bilder når de er ferdige. Dette virker så langt mye mer stabilt, og koblingene blir også langt bedre og ryddigere. Dersom jeg blir fornøyd med produksjonen, er det mulig jeg legger disse ut for salg som byggesett. De er tidkrevende å lage, og blir helt sikkert dyre - så dyre at ingen vil ha dem
Jeg brukte 20 timer på feilsøking av enheten til #Tom E. Her er svaret jeg sendte ham etter at jeg hadde feilsøkt. Mulig du kjenner igjen noe...
*** Kopi ***
Etter tre dager med ca 20 timers feilsøking og flashing av esp... har jeg fått den til å fungere....
Dette var langt vanskeligere enn hva mine tre enheter har gitt meg av utfordringer til sammen
Jeg måtte bruke mye tid på feilsøking og flashing av esp'en din for å få den til å fungere igjen. Når jeg nå tester den på mine enheter, fungerer den utmerket.
Jeg får imidlertid noen merkelige signaler fra Nano'en... og jeg tror det i utgangspunktet det er her problemet ligger.
Du vil se at den sender kråketegn til LCD skjermen innimellom og jeg skjønner ikke at noe i koden kan gjøre dette.
Dette er utfordringen med Kina elektronikk. De er aldri identiske, og feilsøking er ofte svært utfordrende.
MEN - jeg har fått den til å sende til min test-mottaker på thingspeak, og har etter det lagt inn din id, samt din ssid og passord.
Har pakket alt i en liten eske, slik at alle ledningene forhåpentligvis sitter fast.
Som kobling til esp'en har jeg laget en liten 2*4 holder. Du vil se et lite symbol på siden som viser hvilken vei enheten skal settes på.
Jeg er glad det var mulig å få den til å fungere, men jeg er ikke fornøyd med stabiliteten på denne enheten, og heller ikke at den sender kråktetegn til lcd displayet. Det gjør ingen av mine - men det var slik det ble. Du får teste dine andre enheter, men jeg ville trolig ikke ha kjøpt fra denne distributøren flere ganger da han trolig har flere enheter fra samme batch.
Lykke til med målingene dine.
*** Kopi ***
ps. Slik feilsøking gjør jeg aldri igjen