Ser av tidligere tråder at enkelte har opplevd dårlig forbindelse og har måttet lodde alle kontakter. Det har ikke jeg hatt problemer med.
#Mr.Baggins slurvet med rettskrivningen og byttet ut en stor med en liten bokstav i navnet på nettverket
#Jens Kristian brukte en Mega, men du har en UNO, så du burde unngå hans utfordringer.
Du kan forsøkte å bytte om på rx og tx kablene og forsøk igjen. Jeg ser at andre har fått det til å virke på den måte. Det blå lyset skal blinke hver gang esp'en sender data. på Gjæringslogg sketchen er det hvert 5 min. Dette kan du endre i koden, her
// ****** Interval to send to thingspeak.com ******
int ts=50; // **** 10 = 1 min / 50 = 5 min
Hvilken sketch bruker du? Gjæringslogg eller Meskelogg? Gjæringsloggeren er enklere siden den inneholder mindre komponenter og kode. Jeg hjalp for en tid siden #TomE med hans oppsett. Han hadde fått en esp og et display som oppførte seg merkelig. Feilsøkte utstyret hans i tre dager... Til slutt måtte jeg lage en nedskalert sketch som jeg la her. Du kan jo prøve den:
http://sevland.no/Div/TomErik/Arduino_FermentLog_15.ino
[Edit]
Dersom du ikke har tilkoblet display, må følgende kodelinje (linje ca 70) deaktiveres med //
lcd.backlight(); // turn backlight on once // Denne må deaktiveres dersom det ikke er tilkoblet LCD skjerm, ellers stopper koden
Det er for øvrig angitt i tidlig i koden hvilke parametre du bør sjekke, og som du kan endre
// Change line no for 1602 / 2004: 32, 39, 45, 64, 70 if no lcd
Dette endrer seg mellom de forskjellige sketchene, og jeg har forsøkt og endre linjehenvisningene hver gang jeg gjør en endring i koden som påvirker antallet linjer.