DIY: Temperaturlogging med Arduino og/eller ESP8266

Jeg har lastet opp en av mine esp8266 med koden din i post 1, og den dytter helt fint data fra en sensor til thingspeak.
Men jeg finner ikke ut av hvordan jeg får den til å lese flere sensorer eller vise websiden (ingen svar på lokal ip)

Har du noen tips?
har nå koblet til to sensorer, men vet ikke hvilken av disse den leser av.
I koden har jeg lagt inn SSID, passord og Write API Key for den ene channelen jeg har satt opp.

Noe mer jeg må endre?

Jeg har et øl jeg skal sette på mandag (30.nov) og håper på å få kjøleskap, og logger klar :)

Jeg har lastet opp en av mine esp8266 med koden din i post 1, og den dytter helt fint data fra en sensor til thingspeak.
Men jeg finner ikke ut av hvordan jeg får den til å lese flere sensorer eller vise websiden (ingen svar på lokal ip)

Har du noen tips?
har nå koblet til to sensorer, men vet ikke hvilken av disse den leser av.
I koden har jeg lagt inn SSID, passord og Write API Key for den ene channelen jeg har satt opp.

Noe mer jeg må endre?

Jeg har et øl jeg skal sette på mandag (30.nov) og håper på å få kjøleskap, og logger klar :)

Så vidt jeg har forstått så er det bare en enkel kode-snipp som ligger ute. De funksjonene du nevner og ikke finner er ikke offentliggjort.

Sikkert med tanke på dette templogger prosjektet @msevland har tenkt å "kommersialisere" for salg.

Begynte designe et skall for for at printe det i 3d printeren på jobb... men fuck it! Ikea fryseske + hotglue ftw!

IMG_0344.JPG IMG_0343.JPG (patent pendingTM)

2 prober og webserver oppsett a'la msevland sitt geniale oppsett (bare veldigt veldigt mye mer hackish!). Gleder meg till fullversjonen kommer fra den kanten :)

Mulig jeg spør dumt nå, men prøver likevel.
ESP chipen programeres med Arduino IDE direkte? (eller via feks en FT231XS fra Adafruit)
Hvordan får jeg lagt til bibliotekene? Får beskjed om at det ikke er gyldige zip biblioteker eller hva det sto.

Har kjøpt noen ESP8266 og tenkte jeg skulle prøve selv.
Er det mulig med fler enn 1 temp sensor på DIY versjonen?

Hei når den leveres med 4x temp følere er det 1x føler for hvert kjøleskap eller er det 4x følere for ett kjøleskap(ute, inne, vørter etc) (Har tre kjøleskap og da blir dette dyrt med 3 enheter)

Er jeg blind, eller følger ikke "ESP8266WiFi.h" med i biblioteket? Får opp error melding på det.

Jeg får bare beskjed om at den valgte mappen/zip filen ikke inneholdet et gyldig bibliotek når jeg prøver å legge til den fra github
Har du lastet den ned som .zip og lagt den til i biblioteket via skisse/include libary/add a .zip libary? Det funket ihvertfall hos meg.

Jeg fikk en nytt problem som jeg ikke skjønner meg på. Håper noen av dere ræsere på koding ser problemet:
Arduino:1.6.3 (Mac OS X), Kort"Arduino Uno"

sketch_dec30b.ino: In function 'void loop()':
sketch_dec30b.ino:36:5: error: 'WiFiClient' was not declared in this scope
sketch_dec30b.ino:36:16: error: expected ';' before 'client'
sketch_dec30b.ino:43:7: error: 'client' was not declared in this scope
sketch_dec30b.ino:65:3: error: 'client' was not declared in this scope
sketch_dec30b.ino: In function 'void wifiConnect()':
sketch_dec30b.ino:76:5: error: 'WiFi' was not declared in this scope
sketch_dec30b.ino:77:29: error: 'WL_CONNECTED' was not declared in this scope
Feil ved kompilering.

Dette fikk jeg ikke opp før jeg la til det biblioteket som Strandberg linket til.

Kjenner ikke arduino osv så veldigt bra men fikk opp ting og kjøre hos meg når jag prøvde for noen uker siden.
Les gjerne instruksene på siden jag linket til ;)

• Install Arduino 1.6.5 from the Arduino website.
  • Start Arduino and open Preferences window.
  • Enter http://arduino.esp8266.com/stable/package_esp8266com_index.json into Additional Board Manager URLsfield. You can add multiple URLs, separating them with commas.
  • Open Boards Manager from Tools > Board menu and install esp8266 platform (and don't forget to select your ESP8266 board from Tools > Board menu after installation).
Mulig det var noen fler steg som måtte till, men kommer ikke ihåg og har ikke ting satt opp på denne laptopen.

Kjenner ikke arduino osv så veldigt bra men fikk opp ting og kjøre hos meg når jag prøvde for noen uker siden.

• Enter http://arduino.esp8266.com/stable/package_esp8266com_index.json into Additional Board Manager URLsfield. You can add multiple URLs, separating them with commas.
  • Open Boards Manager from Tools > Board menu and install esp8266 platform (and don't forget to select your ESP8266 board from Tools > Board menu after installation).
Mulig det var noen fler steg som måtte till, men kommer ikke ihåg og har ikke ting satt opp på denne laptopen.

Har gjort mesteparten av det nå, men nå får jeg en feil når jeg skal innstallere esp8266 platform

Det står: Error downloading https://github.com/esp8266/Arduino/releases/download/2.0.0/esp8266-2.0.0.zip

Sist redigert:

Ah, selvfølgelig. Trodde det bare var et vanlig bibliotek...Takk for oppklaringen ;)

Kan ESP´en, etter man har lastet inn koden, klare seg kun med strømforsyning på 3v3? Eller må den være tilkoblet USB to TTL enheten?

FullSizeRender.jpg
Kan ESP´en, etter man har lastet inn koden, klare seg kun med strømforsyning på 3v3? Eller må den være tilkoblet USB to TTL enheten?

Jeg bruker en slik, og kjører 5V inn på kretsen. Så 3,3V fra regulatoren til ESPen

5V To 3.3V DC-DC Step-Down Power Supply Buck Module AMS1117 800MA
http://s.aliexpress.com/nYne26Jz

Eneste komponentene som er koblet sammen under bruk er:
ESP,
Regulator,
1stk 4k7 motstand,
Kontakter
Og sensor med ledning

Sist redigert:
Den trenger ikke vare tilkoblet. Har ikke noen forslag over hva som kan vare feil siden den linken virker når jag trykker på den her. Men hele oppsettet er noe flaky og jag slet med at få ting at kompilere på den ene laptopen min.

Den trenger ikke vare tilkoblet. Har ikke noen forslag over hva som kan vare feil siden den linken virker når jag trykker på den her. Men hele oppsettet er noe flaky og jag slet med at få ting at kompilere på den ene laptopen min.
takk for svar... linken fungerer forsåvidt greit når jeg klikker på den. men det er når jeg er inne på arduino ide og skal laste opp esp8266 board feilen kommer... jeg skjønner det ikke...

Tilbake
Topp