DIY: WeMos D1 - esp8266 på steroider... og enkel Blynk integrasjon

Det var dette jeg skrev om i post #67. Enkelte er mindre samarbeidsvillige. Har også oppdaget at enkelte er sære på USB kabelen. Kan være nyttig å forsøke flere forskjellige
 
Kjapt spørsmål her: de ds18b20-sensorene - kan man forlenge kabelen på dem? Ikke snakk om jævlig mye, men et par meter. Eller vil det gå ut over målingene?
 
Jeg har laget en forlenger inn til en hub i kjøleskapet hvor jeg har koblet tre sensorer. Jeg klarer ikke å måle avvik i temperatur.
 
De er digitale, så du vil ikke få feilmåling. Det er nok en grense for hvor lang kabel du kan ha, men 5 meter funker i alle fall.
 
Kjapt spørsmål her: de ds18b20-sensorene - kan man forlenge kabelen på dem? Ikke snakk om jævlig mye, men et par meter. Eller vil det gå ut over målingene?
Jeg kjører 6 ds18b20 på forskjellige mellomrom over en Cat6 kabel på ca 40m uten problemer som gir gulvtemperaturer i huset mot HDL. Må muligens justere ned på pullup motstanden for å kompensere på motstand i kabel ved lengre lengder på arduino, men det burde fungere...

Sent from my SGP321 using Tapatalk
 
Jeg venter på noen nivåskiftere (3,3- 5V). Jeg skal prøve om de får SSR'ene til å funke.
Har du fått testa dette?
Etter å ha testet med ymse pull up uten hell, sjekket jeg med 5V direkte fra WeMos'en, og det var ikke nok for en Kina-SSR. Så nå har jeg bestilt 12V spenningsoversettere (HEF4104B). Transistorer hadde forsåvidt gjort nytten, men prøver å unngå for mange deler.
 
Jeg har fått nivåskifterne og gjort et forsøk som ikke funket. Jeg har dessverre ikke hatt så mye tid til å se på saken så jeg er ikke sikker på at konklusjonen er endelig. Jeg har imidlertid noen små releer som jeg kjøpte sammen med Wemos'en som funker greit på 3,3 V. Det er det jeg bruker nå, og jeg regner med å fortsette med det når det gjelder kjøleskapstyring da det der er snakk om relativt små effekter og ikke så ofte av og på.
 
Tilbake
Topp