Dosering av servomyces gjærnæring

Jeg har 20 liter vørter til mesk nå, og skal bruke servomyces når jeg skal koke etterpå.
Men hvor mye skal jeg bruke?
På beskrivelsen av produktet på bryggselv sine sider, står det at man skal tilsette en kapsel. men dette er ikke kapsler, det er en 10 grams pose med pulver?

Ingen som vet? Det nærmer seg faretruende punktet hvor jeg må tilsette næringen nå!
Det ser ut til at 10 grams posen min er nok til 1000 liter! Jeg har ikke utstyr til å måle ut så små mengder som jeg eventuellt trenger i 20 liter, er det nøye med doseringen, eller skal jeg bare slenge i en kvart teskje?

Ved mangel på kvalifiserte innspill ville jeg bare hatt i en mengde tilsvarende det som kan være i en kapsel. Kvart teskje høres i så måte rikelig ut.
servomyces__56760_zoom.jpg

Takk! Ser på pakken din der at det er litt å gå på også! 1 kapsel på 4-26 liter!
Har du kjøpt fra Bryggselv.no? Tror de må ha sendt meg feil..

Jeg bruker 10 grams poser som er beregnet til 1000 liter, bruker 1 gram pr 100 liter. 1 teskje er vel godt over 1 gram. Med en billig vekt som måler ned til 0,01 gram sparer du den fort inn igjen ved å veie mer nøyaktig :)

http://www.ebay.com/itm/High-precision-100g-0-01g-Balance-Pocket-Digital-Weighing-Pocket-Jewelry-Scale-/290717600934?pt=AU_Business_Industrial_Medical_Scientific_Equipment2&hash=item43b01e8ca6

Tilbake
Topp