Drill til maltmølle.

Jeg har en Monster Mill 2.2 som må brukes med drill. Jeg har en batteridrevet drill som er for svak. Den klarer ikke å dra i gang når det ligger malt i skåla, og for å kvernet må jeg først starte drillen, for så å helle oppi litt og litt malt. Må man ha et slagborr eller hva? Hva bruker dere?

Slagborr må du unngå. Det er en funksjon som hamrer, for å gå gjennom mur (som ofte er det et piktogram av en hammer). Du trenger noe med mer moment. Lavt turtall og mye moment er det som du ser etter. Noe med gir funker som regel.

Er det en elektrisk skrutrekker eller drill? Skrutrekker har vanligvis to innstillinger, og det er som regel plenty høy hastighet på mølla dersom du setter den på skru (ikke borr)

Jag bruker den største blå slagdrillen fra biltema til runt 500kr (med slag slått av så klart!) og 18V Makita/Blå bosch skrutrekkere. Liker skrutrekkerne bedre, dom veier mindre, er enklere å håndtere og har hurtig-chuck men jag hade ikke kjøpt en bare for bruk til maltmølla for dem er jo ikke gratis.

Tilbake
Topp