Driver å bygger/bygger om enda :)

Flott oppsett og anlegg du har laget :)

Jeg bygger et nytt anlegg selv. Nå går tiden med på å samle/kjøpe deler.
Riggen er under produksjon.
Har nå fått tak i ca 80-85 % av delene som trengs.

Bruker du Herms oppsettet til steg-mesking? Er den i så fall kraftig nok til at du får en fornuftig økning av temp innen for rimelig tid?

Jeg bygger en isolert meskekjele av varmtvannstanker som får et netto volum på 100 liter.

Prototypen på Herms oppsettet mitt blir:
Coil - 3 meter rør, ID = 13,5mm OD = 18mm syrefast stål 316.
Beholder - omkrets =19cm, og lengden er 58cm, volum på ca 18 liter.
Varmelement- 47 cm lengde , effekten på elementet er 9KW 480V 3 fas, men jeg kommer til å kjøre det på 400V så da blir effekten redusert til 6250W.

Jeg har noen spørsmål til Herms oppsettet ditt.

Hvor stort varmelement har du i Herms beholderen?

Hvilken diameter er det på røret til coilen?

Hvor mange meter rør er det medgått til coilen?

Takker for svar :)
 
Flott oppsett og anlegg du har laget :)

Jeg bygger et nytt anlegg selv. Nå går tiden med på å samle/kjøpe deler.
Riggen er under produksjon.
Har nå fått tak i ca 80-85 % av delene som trengs.

Bruker du Herms oppsettet til steg-mesking? Er den i så fall kraftig nok til at du får en fornuftig økning av temp innen for rimelig tid?

Jeg bygger en isolert meskekjele av varmtvannstanker som får et netto volum på 100 liter.

Prototypen på Herms oppsettet mitt blir:
Coil - 3 meter rør, ID = 13,5mm OD = 18mm syrefast stål 316.
Beholder - omkrets =19cm, og lengden er 58cm, volum på ca 18 liter.
Varmelement- 47 cm lengde , effekten på elementet er 9KW 480V 3 fas, men jeg kommer til å kjøre det på 400V så da blir effekten redusert til 6250W.

Jeg har noen spørsmål til Herms oppsettet ditt.

Hvor stort varmelement har du i Herms beholderen?

Hvilken diameter er det på røret til coilen?

Hvor mange meter rør er det medgått til coilen?

Takker for svar :)
2500w varmeelement i hermskjelen, 5 meter 1/2" rustfri rør i coilen. Fungerer greit til stegmesking, sirkulerer med iwaki md-15 pumpe.
 
2500w varmeelement i hermskjelen, 5 meter 1/2" rustfri rør i coilen. Fungerer greit til stegmesking, sirkulerer med iwaki md-15 pumpe.
Takker for svar :) Flere spørsmål følger - hvor stor er MLTen din og hvor lang tid går det med på å øke per grad? Jeg har kjøpt en March 815 pumpe. Pumpe, og varmelement mitt skal være kraftig nok -men jeg lurer på om en coil på 3 meter er nok?
 
Tilbake
Topp