Ja,så sitter en da og nyter en meget god egenprodusert pilsner og ergrer seg over at noe gikk galt angående hygiene i fjor høst ( se innlegg Hva har gått galt ??)
Heldigvis hadde jeg brygget senere så hjemmeprodusert øl blir det alikevell.
Har brygget i flere år og heldigvis det har ikke vært så mange nedturer, men dårlig øl kommer nok fra hygiene.
Mistanken for mitt vedkommende ligger i heverten som ble brukt fra gjæringskar til fat
Jeg har bestemt meg for å lage ett skjema der jeg går igjennom alle steg fra gjærstarter til fylling av glass når det gjelder hygiene.
Kan et slikt skjema for hygiene være noe som ligger på forumet slik at vi "gamle" og nye medlemmer kan bruke det under prosessen?
Det er fort gjort å overse noe i sin iver, og som kan få fatale følger.
Asbjørn
Heldigvis hadde jeg brygget senere så hjemmeprodusert øl blir det alikevell.
Har brygget i flere år og heldigvis det har ikke vært så mange nedturer, men dårlig øl kommer nok fra hygiene.
Mistanken for mitt vedkommende ligger i heverten som ble brukt fra gjæringskar til fat
Jeg har bestemt meg for å lage ett skjema der jeg går igjennom alle steg fra gjærstarter til fylling av glass når det gjelder hygiene.
Kan et slikt skjema for hygiene være noe som ligger på forumet slik at vi "gamle" og nye medlemmer kan bruke det under prosessen?
Det er fort gjort å overse noe i sin iver, og som kan få fatale følger.
Asbjørn