Eksperiment med honning

mesket med 20 liter, utskyll 14 liter + den siste literen som rant av malten. 29 liter til kok. Pre boil OG på 1,044. Målet er 1,059. Men det er etter honningen var tilsatt...
Vet ikke åssen dette blir.. Alkoholprosenten skal bli 6,3%..

OG etter kok kom på 1,050..
 
Sist redigert:
Sikkert kjedelig, men deler noen velmente tanker likevel: Når man er ny i gamet er det fort gjort å eksperimentere litt for mye som gjør det vanskeligere å finne ut av hva som er hva av smaker og hva du ønsker å endre til neste gang.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Vet ikke ennå om den er mislykket. Skulle treffe 1,059. Kom på 1,050 og det uten at 450g honning ble tilsatt. Men jeg lurer på når jeg skal ta i honningen.. Nå er det 2 dager siden jeg brygget. Det bobler ganske mye og det har dannet seg skum på toppen av gjæringskaret så tror gjæringen er god. Ville dere ventet til imorgen etter stormgjæringen er ferdig eller tatt den i idag?
 
Vet ikke ennå om den er mislykket. Skulle treffe 1,059. Kom på 1,050 og det uten at 450g honning ble tilsatt. Men jeg lurer på når jeg skal ta i honningen.. Nå er det 2 dager siden jeg brygget. Det bobler ganske mye og det har dannet seg skum på toppen av gjæringskaret så tror gjæringen er god. Ville dere ventet til imorgen etter stormgjæringen er ferdig eller tatt den i idag?
Tallene lover ihvertfall godt. Litt avhengig av volumet ditt, så vil effektiv OG med honningen ikke være langt fra 1.059.

Jeg ville ventet til aktiviteten i gjærlåsen roer seg, en dag eller to til. Du får en ny aktiv runde når du har oppi honningen.
 
Tallene lover ihvertfall godt. Litt avhengig av volumet ditt, så vil effektiv OG med honningen ikke være langt fra 1.059.

Jeg ville ventet til aktiviteten i gjærlåsen roer seg, en dag eller to til. Du får en ny aktiv runde når du har oppi honningen.

Ok.. Takk for svar og hjelp..
 
Tilbake
Topp