Ekstrakt, FG for høy!

Er ganske så ny her på forumet og har akkurat satt mitt første brygg.

Old English Bitter
Nå som brygget(Malt Ekstrakt) har stått i 8 dager og har hatt 3 målinger de siste tre dagene, så ligger FG jevnt på 1.018, ifølge oppskriften så skal FG være under 1.014

Gjæringslåsen har også kuttet ut nå, men hører snakk om at det fortsatt kan gjære uansett om gjærlåsen ikke bobbler?

Gjæringstemp har vært på stødige 19 grader, iflg oppskrift skal den ligge mellom 18-21 grader celsius.

Hva gjør jeg nå, lar jeg brygget så lengre eller kan Hydrometeret vær noe uriktig?
Er det grunn til å være bekymret?

Jeg er vell ikke første desperadon her på forumet sikkert, men ble vanskelig å finne fram til andre tråder her på mobilen :)

Vedlegg

• 20160117_151650.jpg
    20160117_151650.jpg
    68,1 KB · Sett: 24
8 dager er litt kort tid og du kan ikke forvente at det er helt ferdig enda. Dessuten er det ikke sikkert hydrometeret ditt er 100% riktig.
Mitt forslag er å vente en ukes tid og flaske da og ikke bry deg så veldig om F.G. Det blir sikkert godt allikevel

8 dager er litt kort tid og du kan ikke forvente at det er helt ferdig enda. Dessuten er det ikke sikkert hydrometeret ditt er 100% riktig.
Mitt forslag er å vente en ukes tid og flaske da og ikke bry deg så veldig om F.G. Det blir sikkert godt allikevel

Ok da venter jeg en uke, reiser på jobb til frankfurt i morgen og er ikke hjemme før neste onsdag

For det gjør vell ingenting med aroma og smak om det får stå en uke til i samme temperatur?

Har hørt mye rart om hydrometerene

Ok da venter jeg en uke, reiser på jobb til frankfurt i morgen og er ikke hjemme før neste onsdag

For det gjør vell ingenting med aroma og smak om det får stå en uke til i samme temperatur?

Har hørt mye rart om hydrometerene
Du kan godt la det stå i to uker til på samme temp før du flasker. Betyr ingenting

Tilbake
Topp