Endelig Cornelius - kan C02 flaska ligge?

Tomas

 
Har endelig fått meg Cornelius og fryser som temperaturreguleres av UT 200 ;D. Fikk meg også en 6kgs CO2-flaske. Denne er så stor at den ikke kan stå oppi fryseren. Derfor: kan den ligge oppi? Takknemlig for svar :brygging: Tomas
 
Spørs om du ikke får væske ut da, ja....
Bør nok stå for at det skal komme gass ut av flasken.

Serigs™
 
Sånn uten videre ville jeg svare nei på det. Det er en grunn til at stigerøret på gamle 'brannslukkinsapparat' som blir konvertert til "CO2-flasker", blir fjernet. Om flaskeen er mer enn halvfull og du legger den ned, vil du få flytende kullsyre inn i reduksjonsventilen og da sikkert videre ut i systemet, og jeg ser for meg at det kanskje ikke er heldig.

Om du finner noe å støtte flasken på, som er forenelig med å ha fryseren lukket, så skulle det ikke være noe problem med å ha flasken i en ganske lav vinkel. Bare se for deg om det flytende stoffet i den kommer i nærheten av ventilen.

JonP
 
Takker for svar :ilike:. Skulle nok la seg gjøre å støtte den opp litt, ikke mye om å gjøre for å få lukket fryseren med den oppi. Da skulle det ordne seg. Takker for raske svar, stresser litt mindre nå :skitbra:

Tomas - ser at det ordner seg med 35-årslag likevel :biersmile:
 
Det er selvfølgelig også mulig å ha kullsyreflasken utenfor fryseren. Slangen kan du gjøre litt lengre slik at du kan skjule flasken på et annet egnet sted. På skrått i fryseren går sikkert også, dersom det bare er 'litt' på skrått.

Ellers så kan du gjøre som Joakim, som har høynet lokket på fryseren ved å bygge en ekstra krage mellom fryseren og lokket. Kragen kan man jo borre hull igjennom uten at man ødelegger fryseren:

index.php
 
Tilbake
Topp