Erfaring med regulator fra Biltema?

Noen som har erfaring eller kunnskap om denne CO2 regulatoren fra Biltema? Den er en del billigere enn f.eks. Ølbrygging som selger for 899. Det ser dog ut til å mangle noen overganger for at den skal passe på flasker eller SodaStream.
Screenshot_20240514_112906.jpg
 
Den fungerer aldeles utmerket, manometer viser både flow og trykk men går til 6bar så jeg bytta til et med bedre oppløsning. Det er en restriktor på utgangen (for å måle flowrate) men den er i praksis ikke noe problem. Jeg borre den ut og blåste ut sponet med CO2 bare for å ha gjort det.

Passer rett på standard CO2 flasker men må ha overgang til Sodastream flasker.

Produsert av Oxy-turbo så det er italiensk kvalitet, ikke kina ræl.
 
Den fungerer aldeles utmerket, manometer viser både flow og trykk men går til 6bar så jeg bytta til et med bedre oppløsning. Det er en restriktor på utgangen (for å måle flowrate) men den er i praksis ikke noe problem. Jeg borre den ut og blåste ut sponet med CO2 bare for å ha gjort det.

Passer rett på standard CO2 flasker men må ha overgang til Sodastream flasker.

Produsert av Oxy-turbo så det er italiensk kvalitet, ikke kina ræl.
Hvilket manometer byttet du til?
 
Hvilket manometer byttet du til?
Husker ikke i farten, men ganske sikker på at det er 1/8” BSPT gjenger på de regulatorene, kjøpte billige manometer på ebay eller aliexpress. 0-2bar holder plenty i en kegerator/keezer men skal en hurtigkarbonere så er det vel greit at det går litt lenger.
 
Tilbake
Topp