Erfaringer med navnløs induksjonsplate fra Finn?

Jo

Norbrygg-medlem
Fant en induksjonsplate på Finn som ser OK ut: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=81944144

Er det noen som har erfaring med denne? Prisen er jo OK, men kjenner jeg er mer enn litt skeptisk til navnløse elektriske dingser :) Førprisen regner jeg med at bare er tull og fanteri.

Etter litt googling fant jeg samme platen på netthandelen.no, men ikke noe ut over det.

Har en slik. Brukt et par ganger på 20 liters brygg. Så langt er alt ok. Selger sa at den tåler 50 liters full kjele.

Kan ikke uttale meg om akkurat den plata, men, her utnyttes ølbrygging som de har hørt i media øker voldsomt, det er tydelig at det også øker voldsomt med folk/firma som vil utnytte denne salgsmuligheten, det er også tydelig i beskrivelsen, "perfekt til ølbrygging men kan også brukes til andre ting", sleip siden den er perfekt til alt som skal kokes.
Det er heller ikke slik at de fleste bare er på 2000 watt, det er de fleste 2000 wattere som er ca. på 2000 watt mens de fleste 3500 wattere er på ca. 3500 watt, som fx. BS selger og er ganske godt kjendt i vårt miljø.
:)

Sendte en melding med spørsmål om produsent og modellnummer. Han skulle sjekke, har ikke hørt noe siden. Case closed, for min del..

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Kan ikke uttale meg om akkurat den plata, men, her utnyttes ølbrygging som de har hørt i media øker voldsomt, det er tydelig at det også øker voldsomt med folk/firma som vil utnytte denne salgsmuligheten, det er også tydelig i beskrivelsen, "perfekt til ølbrygging men kan også brukes til andre ting", sleip siden den er perfekt til alt som skal kokes.
Det er heller ikke slik at de fleste bare er på 2000 watt, det er de fleste 2000 wattere som er ca. på 2000 watt mens de fleste 3500 wattere er på ca. 3500 watt, som fx. BS selger og er ganske godt kjendt i vårt miljø.
:)

Sleipt? Hvorfor det?
Vi ølbryggere vil jo finne denne med auto-søk på "ølbrygging" :)
Synes ikke det er sleipt, dersom den er perfekt til ølbrygging og det stemmer, så er det vel greit..

Som elektriker blir jeg jo skeptisk til en så billig konponent med den effekten.
Men denne brukes jo helst mens man er til stede:)

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Haha, de svake. Jaja:)
Har selv en 3500w fra Vestbrygg, den kosta vel over 3000kr.. men skulle gjerne kjøpt en billigere om jeg visste om en som var gei den gang;)

Jeg har også den fra Vestbrygg til dobbel pris. Men så langt opplever jeg ikke noen forskjell på hverken effekt, funksjonalitet eller kvalitet mellom de ulike platene

Jeg synes det er sleip når noen bare hopper til og utnytter noe, ølbryggere, syke etc.
Det er mye rammel som tilbyes ølbryggere, det får vi se og høre her på forumet.
Som elektriker var noe skeptisk så mye watt i en lite dings, som elektriker er jeg vant og heller ikke redd for det :)

Jeg synes det er sleip når noen bare hopper til og utnytter noe, ølbryggere, syke etc.
Det er mye rammel som tilbyes ølbryggere, det får vi se og høre her på forumet.
Som elektriker var noe skeptisk så mye watt i en lite dings, som elektriker er jeg vant og heller ikke redd for det :)
Synes det er et stoooort gap mellom ølbryggere og syke. At noen finner en åpning i et voksende marked er det ingen ting i veien for. Så lenge de er ærlige om hva de selger.

Det er ikke sååå sterke meninger her da men vi har tatt opp før dette med useriøse selgere som tenker 120% på profitten og ellers gir faen, jeg har nevnt de med navn, men de er borte der noe værre har overtatt.

Selgeren her vet jeg ikke annet om enn hva anonsen sier og vil ikke finne ut noe mer om, eller handle hos.
Heller en ihuga hjemmebrygger som starter butikk.

• Like
Reaksjoner: Jo
Så bra da:)
Du føler deg med andre ord ikke utnytta;) hehe

Føler meg ikke hverken særlig lurt el utnyttet. Min erfaring fra andre hobbyer, er at en alltid kan finne gode produkter på andre arenaer enn de som til enhver tid har mest cred i miljøet. Støtter selvfølgelig min lokale pusher mest mulig, men ikke fremmed for å sjekke alternativet

Tilbake
Topp