Erstatning for Amarillo

Har ikke prøvd Summit, men alle sammen vil nok fungere om du ikke er ute etter å lure noen til å tro at de drikker ekte vare. Amarillo er fruktigere enn Cascade og Centennial, men de har mye av det samme grapefruktpreget.

Takk for infoen :) Jeg har Summit, Centennial og Cascade, men vurderer å bestille Amarillo dersom det er av en viss betydning for smaken?

Slik skal tørrhumlingen være, ifølge oppskriften:
20g Columbus, 20g Centennial, 20g Simcoe og 20g Amarillo.

Sistnevnte kan vel ikke ha så utrolig stor betydning for aroma og smak, eller?

Summit er en humle som mange advarer mot. I større mengder og ved lengre koketider kan den gi hvitløk/løk aromaer. Summit er likevel min yndlingshumle når den ikke brukes i bøtter og spann. Den har et markant appelsin/mandarin preg. Jeg hadde ikke erstattet Amarillo med summit til det er den for forskjellig. Men jeg kunne godt tenkt meg en blanding av caskade/summit eller centennial/summit som et alternativ. Ikke erstatning dog.

mvh

Bårdd

Har testet flere flere ganger både med og uten amarillo. Funket fint begge deler :) Du trenger ikke nødvendigvis erstatte med noe annet.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Har brygget mange øl med både amarillo og cascade. Kall meg en tulling, men jeg merker ikke stor forskjell på de to iallefall.

Mange takk for alle innspill!

Jeg gjør det så enkelt at jeg dropper Amarillo og heller øker Simcoe-mengden fra 20 gram til 40. Det kan umulig være feil :biersmile:

Da er det ikke noe mer å tenke på. Når Fantomet sier det er greit, så det jo være greit :)

Vedlegg

• Simcoe.jpg
    Simcoe.jpg
    126,2 KB · Sett: 330
- Kjøpte du Amarillo?

- Jeg kjøpte noe humle.

- KJØPTE du ikke Amarillo?

.

.

.

.

- Ape er ape