Erstatte March-pumpe med drill og kinapumpe?

Den litt snodige overskriften er ikke helt borti natten. Det ser ut som min March-pumpe har tatt kvelden etter nærmere 10 års trofast tjeneste.
Det eneste jeg bruker pumpen til er whirlpool og sirkulering under nedkjøling (dyppkjøler).
Tanken var da å ta whirlpool med drill med påmontert meskeåre, og ta sirkulering under kjøling med en rimelig, stillegående, pumpe.
Noen grunn til å ikke gå denne ruten, og heller svi av penger på en relativt dyr pumpe med høy flow?
Tips til rimelig, liten, stillegående pumpe som takler kokende vørter?
 
Takker for svar!
Topsflo-pumpen var ikke dum. Dyrere enn jeg opprinnelig hadde sett for meg, men greit md noe skikkelig som kan tygge unna humle og slikt.
Men nå testet jeg March-pumpen igjen, og den virket. Aner ikke hva som var problemet på bryggedagen. Så jeg holder meg til den så lenge den lever.
 
Noen som vet om Topsflo-pumpen kan stå høyere enn uttaket? Eller må den være lavere? Kunne vært greit å feste den i kjelen.
 
Noen som vet om Topsflo-pumpen kan stå høyere enn uttaket? Eller må den være lavere? Kunne vært greit å feste den i kjelen.
What? Den er vel ikke self priming så du må gi den prime, ved at vørter renner ned i den.

Men er vel ikke noe problem med å feste rett i kjelen?
 
What? Den er vel ikke self priming så du må gi den prime, ved at vørter renner ned i den.

Men er vel ikke noe problem med å feste rett i kjelen?
Du tenker rett på uttaket? Om det lar seg gjøre er jo det helt ypperlig. Jeg er så vant til March som er stor og tung at tanken er uvant.
 
Jeg trodde det var det du mente da du skrev "i kjelen". Hva mente du?
Jeg tenkte bare en innretning hvor jeg festet den til kjelen med et spennbånd eller liknende.
Nå har jeg kjøpt en brukt fra Finn, så gleder meg til å prøve å feste den rett på uttaket.
 
Tilbake
Topp