• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Motstrømskjøler og March 815 pumpe selges ++

Motstrømskjøler i kobber (convulsive), kjøpt på vestbrygg, brukt på ca 20 brygg, selges 1500kr.
Har også en March 815 pumpe (center inlet/plast) 220v versjon med norsk støpsel og bryter på ledningen (montert 3/4" - 1/2" reduksjonsnippel på inlet og 1/2" NPT kran på outlet, selges 1500kr.
Har også diverse QD-koblinger (endel nedslipte 1/2NPT(m)-QD som gir bedre flow enn standard slangenippel-QD som passer til silikonslange 13/19mm.) Blir enige om pris om noen av QD-koblingene skulle være av interesse sammen med annet utstyr.

Har også en Speidel pumpe, brukt sporadisk under utprøvning av oppsett, altså lite brukt, selges 750kr.

Ta kontakt på 40 20 23 01.
Kan hentes i Bergen. Sender eventuelt mot forskudd og porto.
 
Nå er alt avtalt solgt, hvis ikke salgene gjennomføres av en eller annen grunn legger jeg ut beskjed her.

Hei Marius. Har du data på liter per minutt på speidelpumpen? Takk, Tomas

Hei, det er samme type som selges hos bryggmaker (jeg kjøpte den der) han har vel spesifikasjonene på websiden sin. Som sagt er denne avtalt solgt nå, men hvis den ikke hentes av kjøper imorgen som avtalt er den fremdeles tilgjengelig.
 
"Speidel-pumpa" eller rettare sagt Xylem Laing-pumpa modell Ecocirc E1 kan maks transportera 800-900 liter i timen men då må den ikkje løfta vørteren. (Løftehøgd = forskjell mellom vannstand i inn-tank og nivået der slangen frå utløpet på pumpa er.) I praksis - om du meskar med ein 36 liters kjele vil du kanskje ha 10-20 cm løftehøgd og då vil maks vera 800 liter/time. Pumpa kan gjerne stå på golvet om kjelen står på ein kjøkkenbenk - det spelar ikkje noko rolle for løftehøgd anna enn ekstra motstand i slange/rør.

I praksis vil den pumpe ein del mindre om den møter motstand - f.eks. ein silbotn eller langt og tynt rør/slange. Det viktigste med pumpa - om du spør meg - er at den er lydlaus og særs enkel å reingjera og det er vel også derfor Speidel Braumeister har valgt den til sine bryggemaskiner.
 
Tilbake
Topp