Et enkelt lite oppsett

gustavf skrev:
NM er ikke bare for deltagere. Det er også en flott anledning for å drikke øl sammen med andre ølinteresserte og få smakt masse godt hjemmebrygg.

Da skal jeg gjøre alt for å få til en tur.
 
Oddvar Demmo skrev:
Magnar V skrev:
Jo, jeg er oppmerksom på dette med slanger. Men da jeg besøkte Petit hadde ikke OlaB den rette slangen inne. Derfor brukte jeg denne. Skal bestille nye slanger på ut. Tynnere og lengere slanger vil dessuten redusere skumprdouksjonen. Når det ikke er tappet på en stund, blir det for mye skum i begynnelsen, men denne avtar etter et par glass.

Er det slik at kraner, slanger og øl blir varmet opp mellom tappinger vil du få skum til alt er blitt kjølt ned igjen.

Alt har konstant temperatur. Kranene står i kjøleromsveggen med slangene rett gjennom veggen til fatene som er lagret på kjølerommet. Det eneste problemet er at serveringstempen er for lav, men dette er et kompromiss vi har kommet frem i direksjonen. Madamen har også et behov for kjøleromslagring og hennes temp.krav er lavere enn mitt med hensyn til lagring av øl. Men det er da slettes ikke noe usmak i en kald pils.
 
neslekkim skrev:
Jeg kjøpte en slik rull nå, det lukter jo skikkelig dritt av disse slangene?

Du har kjøpt toalettslangar :)
dei luktar kansje litt "ny plastik" men det går over. Håpar eg ikkje har lurt deg til å kjøpe katta(driten) i sekken.
 
protto skrev:
neslekkim skrev:
Jeg kjøpte en slik rull nå, det lukter jo skikkelig dritt av disse slangene?

Du har kjøpt toalettslangar :)
dei luktar kanskje litt "ny plastik" men det går over. Håpar eg ikkje har lurt deg til å kjøpe katta(driten) i sekken.

Får vel kjøpe noe trykkluftsutstyr så jeg får brukt slangene :)
Nei, kosta jo ikke akkurat all verden da :)
 
Tilbake
Topp