Etiketter til bokser

Har du kjøpt en av disse?
Grunnen til at jeg spør er at jeg vet at disse seamerne ikke fungerer om de ikke er modifisert. Kineserne vil si at de fungerer helt fint, men det gjør de ikke. Chucken (senterspindelen) passer ikke til standard CDL-lokk. Brande agentur selger maskiner med en CDL-chuck ettermontert.
Men hvis dette er maskiner med CDL-chuck, så er det en god pris.
 
Sist redigert:
Hei, har en oktober can seamer som kommer snart, kjøpte en flaskefyller av Michael tidligere, vet du om han har kommet med noen løsning til bokser?
Jeg diskuterte det med ham for en stund siden, men han hadde ikke noen løsning på det. Prøvde å printe en prototype selv, men det fungerte ikke. Beer gun er nok beste løsning så langt. Ellers fungerer jo naturlig karbonering like godt som på flaske, selvsagt.
 
Jeg diskuterte det med ham for en stund siden, men han hadde ikke noen løsning på det. Prøvde å printe en prototype selv, men det fungerte ikke. Beer gun er nok beste løsning så langt. Ellers fungerer jo naturlig karbonering like godt som på flaske, selvsagt.
Hvor mye karboneringstrykk tåler en boks før den «buler»?
 
Om ikke lenge begynner jeg å tappe på 0,33 bokser. Har kommet til at det går 3 etiketter perfekt opp på et A4 ark. Tenkte å kjøre ut på laserpinter og selvklebende, transparent folie. Ølbokser er jo litt sånn børstet aluminiums-aktige, så kontrasten burde bli bra.

Er det noen som har testet noe lignende i praksis?

Det finnes også en slags krympeplast som gir helt rått resultat, men jeg tipper det ikke er innenfor rekkevidde kostnadsmessig ved små serier.

Vis vedlegget 33818
3 etiketter på A4. 0,33 da ?
 
Litt off topic, men noen som vet hvordan pantemaskinene registerer bokser, strekkode?
Evt. kan man printe strekkode til en commercial boks på sin egen etikett slik at man får pant? :p
 
Kall det gjerne tyveri, men syns faktisk det er bedre at det blir gjennbrukt enn at de havner i søpla fordi man ikke får pant for de.
Som sagt, skann en Taxfree eller Svensk boks, så får du levert den i panteautomaten. Returordningen fungerer slik at bryggeriet som eier koden må punge ut for tyveriet. Skal man først være kjeltring, bør det være litt mer spektakulært enn å stjele pant. Er det ikke metallretur på Finnsnes?
 
Som sagt, skann en Taxfree eller Svensk boks, så får du levert den i panteautomaten. Returordningen fungerer slik at bryggeriet som eier koden må punge ut for tyveriet. Skal man først være kjeltring, bør det være litt mer spektakulært enn å stjele pant.

Kjøper den ;)

Er det ikke metallretur på Finnsnes?

Det er det, men er det pant på de så er det andre i huset som sørger for at de blir fjernet.
 
Tilbake
Topp