Heisann
Sysler med andre runde av en Black IPA og kunne tenkt meg tilbakemeldinger på oppskriften jeg benyttet første gangen. Ser i etterkant at andelen hvete var høy? Det ble en skikkelig godsuppe som var vrien å få vannet ut av
Hadde i Cara iii kun de siste 20 minuttene av mesken mest som en farge ingrediens. Gjæringen gikk rett i taket, men stoppet desverre alt for tidlig og ser ut til å ha strandet på 1030. Vært et par uker på flaske så sparer test til over påske, men smakte ikke halvgæernt ved flasking selv om den kanskje passer best til karamellpudding med såpass mye restsødme.
Style: Black IPA
OG: 1.085
FG: 1.022
Type: All Grain
ABV: 8.25 %
IBU's: 60.52
Color: 47.3 SRM
Grains
15.00 kg 76.92 % Pale Malt
1.50 kg 7.69 % Carafa III
1.50 kg 7.69 % Caramel/Crystal Malt
1.50 kg 7.69 % Wheat Malt
Hops
Warrior
Riwaka
Yeast Dannys Fav.
Regner med det var mange som deltok på Håndbryggeri konkurransen tidigere i år og håper det er flere som kan dele erfaringer med denne øltypen. De har hatt øltypen på tapp på Lompa ved flere anledninger og det er et eller annet med den mørke fargen og den ofte friske smaken i en IPA som tiltaler meg veldig.
Axel
Sysler med andre runde av en Black IPA og kunne tenkt meg tilbakemeldinger på oppskriften jeg benyttet første gangen. Ser i etterkant at andelen hvete var høy? Det ble en skikkelig godsuppe som var vrien å få vannet ut av
Style: Black IPA
OG: 1.085
FG: 1.022
Type: All Grain
ABV: 8.25 %
IBU's: 60.52
Color: 47.3 SRM
Grains
15.00 kg 76.92 % Pale Malt
1.50 kg 7.69 % Carafa III
1.50 kg 7.69 % Caramel/Crystal Malt
1.50 kg 7.69 % Wheat Malt
Hops
Warrior
Riwaka
Yeast Dannys Fav.
Regner med det var mange som deltok på Håndbryggeri konkurransen tidigere i år og håper det er flere som kan dele erfaringer med denne øltypen. De har hatt øltypen på tapp på Lompa ved flere anledninger og det er et eller annet med den mørke fargen og den ofte friske smaken i en IPA som tiltaler meg veldig.
Axel