Fellesbestilling av Coryfat og CO₂ i nord.

Ja, da har jeg sendt ny mail til Candirect. Her er innholdet i mailen:

Hi Stefan. Now i have collected the orders i have and i have some numbers to you.
I and friends can take 65 piece 19 liters and 15 piece 9 liters kegs. There is also interest for 2 piece 10 kilos Co2.
But are there the same regulations for 6 Kg Co2 as for 10 kilo? Can a 6 Kg Co2 be mixed in a pall together with kegs?
I guess that the freight price is the same for a full pall as for a half pall?
And i guess you can give special price for a big order as this?...

So, i have 3 scenarios possible:

1: One pallet with 50 piece 19 liter kegs and 12 9 liter kegs.

2: One pallet with 50 19 liter kegs and 12 piece 9 liter kegs + second pallet with 15 piece 19 liter kegs and 3 piece 9 liter kegs and 2 piece 6Kg Co2 and one Co2 regulator with two outlet and two manometers.

3: One pallet with 50 piece 19 liter kegs and 12 piece 9 liter kegs + second pallet with 15 piece 19 liter kegs and 3 piece 9 liter kegs.

The numbers can be changed a little in order to practical packing.

I have set a deadline for my friends to 1 of july and then i will order on of the options i listed.


Slik jeg ser det får vi vurdere hvilket alternativ vi går for når vi får svar på denne mailen.

Jeg ønsker også at hver enkelt av dere som ønsker å bestille sender meg PM med kontaktinfo slik at vi raskt og enkelt får bekreftet bestillingen av den enkelte og får til forhåndsbetaling før ordren sendes.
Vi må også vurdere hva vi gjør hvis palle nummer to blir dyrere pga frakt, noe den sikkert blir. Skal vi alle sammen dele ekstrafrakten, skal de siste bestillerne betale ekstrakostnaden for en halvpalle eller skal vi sette strek etter en palle og la de siste bestillerne seile sin egen sjø?
 
Svar fra Candirect:

Dear Rune,

if we take CO₂ to the kegs on a pallet, DHL will not deliver it, but another shipper which is much more expensive.

So it is easier to take 2 x 6 kg CO₂ by GLS in 1 parcel for 50 EUR or 2 x 10 kg CO₂ in 2 parcels, which costs 2 x 50 EUR each for shipping.

The 2 pallets cost together 295 EUR then with the kegs only, we can check the shipping costs with DHL again, because they have daily prices.

Mit freundlichen Grüßen / kind regards

Stefan Welfonder


Så her tror jeg vi går for 2 paller med bare Cornelius og glemmer CO₂ flaskene.

Kan prøve å regne ut pris på dette:

Frakt: 295 Euro som blir 2.301,- + mva er lik 2.877,-

Med 82 enheter blir frakten på 35 Kr pr enhet.

Et 19 litersfat koster 25 Euro. Det blir 195 kr + mva som blir totalt 244 kr.
Et 9 litersfat koster 39 Euro. Det blir 305 kr + mva som blir totalt 381 kr.

Det kommer sikkert et par hundre kroner i tollgebyr og kursen kan nok forandre seg litt men dette bør bli et rimelig rett regnestykke. Men fyller vi den andre pallen helt opp blir frakten pr. enhet mindre.

19 litersfat: 244 + 36 = 279 Kr.
9 litersfat:   381 + 36 = 416 Kr.

Satser på innbetaling fra dere når bestillingen går og er det noen småkroner i tillegg eller minus gjør vi dette opp ved henting.
 
Kanonbra jobba! :) Dette gir mersmak. Håper bare all betaling og levering går smooth, så blir det sikkert ikke så lenge før folket vil gå for en til fellesbestilling :)
 
Hei karer!
Håper vi får dette i boks før ferien starter. Jeg drar på ferie mandag!
Jeg hiver på en hundrings ekstra til Rune for at han har påtatt seg dette!
Svein Erik  :)
 
Jeg kan like godt legge ut kontonummeret her. Hver enkelt betaler inn sitt beløp til konto nummer 4628.10.10220 og merker betalingen med brukernavn her i forumet og en liten forklaring til hva som er bestilt, f.eks 2x19+1x9.
Så skal jeg få inn bestillingen mandag.
Husk også på at det er mye mere plass på den andre pallen så hvis noen ønsker flere fat er det bare å kjøre på.
Husk også at jeg har ordnet med gratis frakt til Tromsø, disse kan også leveres ut på tur til Tromsø, f.eks i Narvik, Bardufoss osv. Men den enkelte i Narvik, bardufoss o.l må regne med å møte opp en plass langs E6 for å avhente når han drar forbi, eventuelt kan han sette dem av på en bensinstasjon eller liknende. Endestasjonen i Tromsøområdet må en ta seg av og den personen har jeg allerede og så får han organisere det derfra. Jeg kan ikke be trailersjåføren om å kjøre rundt i byen eller byggefelt med traileren og finne husnumre for levering...
Sørover har en sagt at han kan frakte fatene ihvertfall til Mosjøen så det er bare å hive seg på der også...
Dess flere fat vi greier å samle sammen dess billigere blir frakten pr. fat.
Har som sagt lagringskapasitet slik at om fatene blir stående her hos meg noen måneder gjør det ingenting og jeg bor rett ved siden av E6.
Jeg regner ikke noe fortjeneste fra dette, det er et rent spleiselag der vi deler på utgiftene.

Rune Alm
 
Hei.
Jeg bor i Mo i Rana og tar gjerne med meg fat sørover, så ta kontakt hvis det er aktuelt.  :ilike:
 
Betaling unnagjort.  :biersmile:

Så da gleder man seg til man kan fylle opp 6 stk 19 liters fat og 3 stk 9 liters fat, og ikke minst tømme de igjen :biersmile:
 
Da var bestillingen gått. 70 19 litre og 15 9 litre. Fremdeles plass til flere men da må må jeg få beskjed i løpet av dagen.
Venter på betalingsinfo fra Candirect, regner med å få betalt i morgen og da kan vi vel regne med ca 3 uker før levering.
 
Bestillingen er igang uansett, venter bare på betalingsinfo fra CanDirect. Forhåpentlig blir bestillingen betalt i morgen.
 
Ok, resten av betalingene kommer vel etterhvert.
Bestillingen er gått og jeg har betalt Candirect så varene er underveis hvert øyeblikk.

Rune
 
Tilbake
Topp